Aktywistka na rzecz klimatu – Greta Thunberg zarzuciła władzom Nowej Zelandii, że nie zrobiły nic w kwestii kryzysu klimatycznego. Dziewczyna uznała, że w rządzie nie ma ani jednego polityka, którego mogłaby wyróżnić jako osobę walczącą z postępującym kryzysem klimatycznym. Co więcej, Thunberg stwierdziła, że Nowa Zelandia to jeden z najgorszych na świecie krajów pod względem wzrostu emisji CO2. Jej zdaniem również premier kraju Jacinda Arrdern nie powinna być nazywana liderką klimatyczną.
Zobacz również
W odpowiedzi na słowa Grety nowozelandzka marka Hell Pizza zamieściła w Sztokholmie, czyli rodzinnym mieście aktywistki, nietypowe zaproszenie: „Greta może iść do piekła”.
Choć na pierwszy rzut oka napis na billboardzie skierowany do osiemnastolatki wydaje się obraźliwy – okazuje się, że sieć pizzerii oparła swoją reklamę na grze słów. Hell Pizza zaprasza w ten sposób do skorzystania ze swojej oferty i informuje, że zapewnia dostawy pizzy w 100% neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.
Hell Pizza zamierza podjąć jeszcze więcej kroków w stronę zrównoważonego rozwoju. Ben Cumming, dyrektor generalny firmy Kiwi, do której należy Hell Pizza, powiedział, że firma planuje wdrożyć elektryczne pojazdy dostawcze, wprowadzić stosowanie energii odnawialnej w sklepach oraz pozyskiwać ponad 95% składników i materiałów z kraju. Firma, ograniczając emisję CO2, działa też na rzecz regeneracji i ochrony rodzimych lasów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Mamy nadzieję, że nasza historia może zainspirować inne firmy do zastanowienia się nad ich wpływem na planetę. Chcielibyśmy pokazać Grecie, co już robią firmy Kiwi, aby uczynić świat lepszym miejscem – podsumował Ben Cumming.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Na grze słów została oparta także reklama agencji BooneOakley, która zachęca do szczepień.
PS 2
Greta Thunberg pojawiła się na okładce pierwszego numeru „Vogue Scandinavia”.