Licznie zgromadzeni wokół obiektu sportowego ludzie uwieczniali tajemniczy pojazd z napisem zniechęcającym do szczepienia. Większość świadków odebrała to działanie jako akcję grupy antyszczepionkowej przeciwnej przyjmowaniu preparatów przeciw Covid-19.
Na ciężarówce łudząco podobnej do pojazdu zakładu pogrzebowego zostały jednak umieszczone dodatkowe informacje – nazwa firmy, numer telefonu i adres strony internetowej.
Zobacz również
Wielu zainteresowanych tym tajemniczym pojazdem zdecydowało się sprawdzić informacje dostępne na podanej stronie internetowej. Okazało się, że witryna należy do fikcyjnego domu pogrzebowego Wilmore i niesie przekaz odwrotny niż ten, który został zamieszczony na ciężarówce. Na głównej stronie firmy widnieje wyraźny napis „Zaszczep się”, pod którym dodano informację „Jeśli nie, do zobaczenia wkrótce”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Po kliknięciu banneru zachęcającego do szczepienia, użytkownicy zostają przekierowani na stronę StarMed, na której możliwe jest dokonanie rejestracji na szczepienie przeciwko Covid-19.
Posty o rzekomym domie pogrzebowym Wilmore i kampanii promującej szczepienia szybko rozniosły się w mediach społecznościowych, jednak pytania internautów o to, kto stoi za całą akcją, pozostawały bez odpowiedzi. Dopiero we wtorek agencja reklamowa BooneOakley wyjaśniła w mediach społecznościowych, że jest odpowiedzialna za kampanię. „To byliśmy my. Daj się zaszczepić” – poinformowała firma na Twitterze.
Prezes firmy, David Oakley poinformował, że wpadł na pomysł, aby w niecodzienny i oryginalny sposób zainteresować ludzi tematem szczepień i przypomnieć, że szczepionki mogą uratować życie. Oakley wyjaśnił również, że w ramach kampanii nie nawiązano żadnej oficjalnej współpracy z firmą StarMed, jednak wybrano ją, ponieważ jest jednym z najprężniej działających ośrodków medycznych w obszarach szczepień i testów covidowych.
Chris Dobbins, przedstawiciel StarMed zauważył, że dzięki kampanii i stworzeniu fikcyjnego domu pogrzebowego ruch na stronie firmy wyraźnie się zwiększył, po czym stwierdził, że nie ma nic przeciwko takim działaniom marketingowym, jeśli mogą one uratować choć jedno życie.
PS
W kwestii szczepień w Polsce zrobiło się głośno po tym, jak jedna ze stołecznych restauracji w Warszawie podjęła decyzję o obsłudze gości zaszczepionych przeciwko COVID-19 i tych, którzy posiadają negatywny test.
PS 2
Równolegle do kampanii promujących szczepienia powstaje marketing skierowany dla szczepionkowych sceptyków. Przykładem takiego działania jest spot marki tworzonej przez polityka Konfederacji.