W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Tym razem przedstawiamy kulisy realizacji projektu „Najmłodszy headhunter na świecie” Fundacji K.I.D.S.
Zobacz również
Celem przedsięwzięcia było dotarcie do profesjonalistów z różnych branż i przekonanie ich do dołączenia do Fundacji Klubu Innowatorów Dziecięcych Szpitali, a tym samym do wsparcia działań na rzecz wdrażania innowacji w szpitalach m.in. VR czy telemonitoringu. O kulisach akcji „Najmłodszy headhunter na świecie” opowiadają: Dagmara Witek-Kuśmider, Małgorzata Szymańczak, Bartosz Jeglejewski, Sławek Figura i Tomasz Ziemiański – przedstawiciele agencji Publicis Worldwide Polska.
Pomysł
Dagmara Witek-Kuśmider, chief creative director Publicis Worldwide Polska: Pomysł na kampanię wziął się z… kartki świątecznej. Fundacja K.I.D.S. chciała przy okazji Świąt zaprosić ekspertów do podzielenia się swoim czasem i do wzięcia udziału w projektach wspierających innowacje w szpitalach. Dostaliśmy od Bartka Jeglejewskiego i Tomka Ziemiańskiego pomysł, który pierwotnie miał zachęcać wolontariuszy do świątecznego wsparcia Fundacji K.I.D.S., ale od razu wiedziałam, że ten pomysł jest większy niż tylko kartka świąteczna. Technologie, innowacje i profesjonalny świat ekspertów potrzebowały prawdziwych emocji, a kto może je dostarczyć lepiej niż dzieci?
Bartosz Jeglejewski, creative group head Publicis Worldwide Polska: Najprostsze pomysły są zawsze najlepsze. Brief był bardzo czytelny, a jego cel, to również główny cel Fundacji K.I.D.S. – wykorzystanie wiedzy ekspertów do zmieniania szpitali dziecięcych na lepsze. Pomyśleliśmy, że nikt inny nie zrobi tego lepiej niż same dzieci, najwięksi beneficjenci działań Fundacji. A gdzie znaleźć potrzebnych nam ekspertów? Na LinkedInie, największym serwisie profesjonalistów. Tak właśnie powstał projekt „Najmłodszy headhunter na świecie”.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zaangażowane osoby
Sławek Figura, deputy creative director Publicis Worldwide Polska: Oprócz Publicis Worldwide Poland, mieliśmy również mocne wsparcie całego zespołu Fundacji K.I.D.S. – musieliśmy zidentyfikować obszary i projekty, w których najbardziej potrzebne było eksperckie wsparcie i chcieliśmy mieć pewność, że proces onboardingowy wolontariuszy będzie przebiegał supersprawnie. Ale nie tylko Fundacja od początku mocno uwierzyła w ten pomysł. Byli to również Ci, którzy nas wspomagali: MSL, Prodigious, Papaya Films i reżyser Kuba Zarzycki ze swoją ekipą. Są takie idee, które porywają ludzi i tak właśnie było w przypadku naszej akcji.
Przygotowania
Tomasz Ziemiański, creative group head Publicis Worldwide Polska: Przygotowania miały kilka etapów. Najpierw dowiedzieliśmy się w Fundacji, jakie projekty aktualnie powstają. Następnie na LinkedInie wyszukaliśmy ekspertów, którzy mogliby pomóc w ich realizacji. W końcu zorganizowaliśmy warsztaty dla dzieci, w trakcie których dowiedziały się one o projektach Fundacji i ekspertach, których chcemy zrekrutować. Zajęcia poprowadziły ekspertki UX designu i HR, ucząc dzieci sztuki autoprezentacji i rekrutacji. Następnie dzieci nagrały swoje rekrutacyjne filmiki, które rozesłaliśmy do ekspertów, by podzielili się nimi na LinkedInie.
Największe wyzwania i niespodzianki
Małgorzata Szymańczak, account director Publicis Worldwide Polska, liderka projektu: Na naszą akcję mieliśmy… zerowy budżet i to było jedno z głównych wyzwań. Musieliśmy szukać partnerów, których nasz pomysł porwie. I tak też się stało. Projekt, choć jeszcze nie był zrealizowany, już otwierał nam kolejne drzwi. Tak było z Centralnym Domem Technologii, gdzie odbyły się warsztaty i w którym nagrywaliśmy filmy rekrutacyjne. Każdy chciał wspomóc małych headhunterów i stać się częścią tego wspaniałego projektu.
Bartosz Jeglejewski: Największym wyzwaniem, ale też najbardziej satysfakcjonującym elementem, była oczywiście praca z dziećmi, z którymi trudno coś zaplanować, ale za to można liczyć na coś nieprzewidzianego – i tak też się stało. Trudno też było dotrzeć do niektórych ekspertów, bo Ci, których wybraliśmy, to absolutny polski top. Jednak film rekrutacyjny, bardzo osobisty i spersonalizowany, sprawił, że eksperci z wielką radością dołączali do Fundacji.
Tomasz Ziemiański: Mnie zaskoczył odzew na film rekrutacyjny Billa Gatesa. To film, który zmobilizował wiele osób, żeby do niego dotrzeć. Billa jeszcze nie udało nam się zrekrutować, ale Microsoft już tak – dzięki tej akcji.
Efekty
Dagmara Witek-Kuśmider: Dzieciaki podbiły LinkedIn. Ze swoimi zabawnymi tekstami zaskoczyły, rozbawiły i rozczuliły społeczność profesjonalistów. Zrekrutowaliśmy największych ekspertów w Polsce, takich jak była Minister Cyfryzacji Anna Streżyńska, która doradza nam, jak zdigitalizować i usprawnić proces przyjęcia do szpitali. Prezes InPostu Rafał Brzoska razem ze swoim zespołem pomoże nam zadbać o lepszą logistykę pobytu w szpitalu, a podcasty wkrótce zrealizujemy wspólnie z Jarosławem Kuźniarem. Dzięki zasięgom naszych ekspertów dołączały do nas kolejne osoby. Razem 103 specjalistów, którzy zadeklarowali nam w sumie ponad 4600 godzin swojego czasu, o równowartości prawie 3 mln złotych.
Sławek Figura: Co więcej, zrekrutowaliśmy 4 wielkie firmy: Nationale-Nederlanden, BNP Paribas, Reckitt i Microsoft. To była najlepsza rekrutacja w historii Fundacji.
Małgorzata Szymańczak: O sukcesie naszej akcji niech świadczy fakt, że mimo jej zakończenia, ona wciąż żyje! Nowi eksperci chcą być zrekrutowani przez dzieci, a kolejni specjaliści dołączają do Fundacji dzięki naszej kampanii.
PS
Publicis Worldwide Polska jako jedyna polska agencja zdobyła nagrodę na międzynarodowym konkursie kreatywnym CRESTA. Projekt „Najmłodszy headhunter na świecie” dla Fundacji K.I.D.S. Klubu Innowatorów Dziecięcych Szpitali został nagrodzony Brązem w kategorii B2B campaign.