W świecie sportu coraz więcej mówi się o kondycji umysłu. Sportowcy tacy jak tenisistka Naomi Osaka, gimnastyczka Simone Biles czy gwiazda NBA Ben Simmons otwarcie mówią o swoim zdrowiu psychicznym i pokazują, że dobre samopoczucie idzie w parze z kondycją fizyczną. Na mentalnej stronie sportu skupia sią również marka Nike i w miejsce znanego hasła „Just do it” stawia komunikat „Just feel it” oraz skłania do odpowiedzi na proste pytanie „Jak się czujesz?”.
W świetle rosnącej świadomości na temat znaczenia zdrowia psychicznego sportowców, Nike zaangażowała się w stworzenie Mind Sets. Jest to program, który marka opisuje jako „podnoszącą na duchu serię ruchów zaprojektowaną dla umysłu, która koncentruje się na tym, jak się czujesz, a nie na tym, co osiągasz”. Mind Sets zawiera różnego rodzaju treści łączące propozycje ćwiczeń, wyselekcjonowane ruchy, a także inspirujące historie mające na celu pomoc ludziom w ustaleniu priorytetów i poprawie ich zdrowia psychicznego.
Zobacz również
Roczny program zostanie wprowadzony na całym świecie kanałach Nike, czyli w aplikacji, na stornie internetowej oraz na kontach w mediach społecznościowych marki, a także w kanałach sportowców i influencerów. Pierwszy zestaw materiałów obejmuje kategorię biegania i chodzenia, któremu towarzyszy m.in. audioprzewodnik i trenerka Dora Atim. Kolejne części programu Mind Sets m.in. z „treningami dopasowanymi do samopoczucia”, wskazówkami dotyczącymi zdrowego odżywiania, regeneracji i snu pojawią się w nadchodzących miesiącach.
– Ta kampania to rozmowa. Pierwsze ćwiczenie polega na zadaniu sobie pytania „Jak się czujesz?” – napisała agencja AnalogFolk Amsterdam współpracująca z wewnętrznym zespołem Nike przy tworzeniu Mind Sets.
How are you feeling today? Introducing Nike Mind Sets. An uplifting movement series designed for the mind. https://t.co/PTcnPhwclg via @Adweek — AnalogFolk (@AnalogFolk) November 19, 2021
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– A co, jeśli zaczniemy przywracać zdrowie psychiczne na miejsce, na które zasługuje – w samo centrum wszystkich rozmów? Dla sportowców, dla pracowników, dla każdego człowieka. Zdrowie psychiczne jest i powinno pozostać w centrum wszystkich naszych spraw. Zwolnijmy na chwilę, zatrzymajmy się i obserwujmy. Nie trzeba się spieszyć, nie trzeba przesadzać – podsumowała Manon Rossi, specjalista ds. marketingu cyfrowego w Nike.
PS
Nike nie pierwszy raz zwraca uwagę na zdrowie psychiczne. Marka zaprezentowała model obuwia – Air Max 270 React – za pomocą którego walczyła z problemem samobójstw.
PS 2
Spot „You Can’t Stop Us” Nike to hołd, który marka składa sportowcom przełamującym bariery i walczącym z przeciwnościami losu, a w spocie „Never Too Far Down” marka odniosła się sytuacji pandemicznej i pokazała, że za pomocą sportu można się podnieść nawet z największej porażki.
PS 3
Na ostatnim koncercie Travisa Scotta w Teksasie doszło do tragicznych wydarzeń, w wyniku których śmierć poniosło 10 osób. W związku z tym firma Nike ogłosiła, że premiera kolekcji butów rapera Air Max nie odbędzie się w planowanym terminie.
PS 4
Na zdrowie psychiczne w swojej komunikacji zwróciły uwagę również takie marki jak Remington czy Amazon.