Zdjęcie „pobitej” Kate Middleton w kampanii włoskiego artysty

Zdjęcie „pobitej” Kate Middleton w kampanii włoskiego artysty
„Zgłosiła go, ale: nikt jej nie uwierzył" – tak brzmi hasło znajdujące się obok drastycznej fotografii, która wprost sugeruje, że księżna Cambridge jest ofiarą przemocy domowej. Kampania ujrzała światło dzienne, ale sama bohaterka nigdy nie została zapytana o możliwość wykorzystania jej wizerunku.
O autorze
1 min czytania 2021-11-29

„Zgłosiła go, ale: nikt jej nie uwierzył, została sama, nie była chroniona – on nie został zatrzymany. I tak została zabita” – to mocne hasła i brutalne zdjęcia znanych kobiet miały przynieść rozgłos kampanii włoskiego artysty i aktywisty Alexsandro Palombo. Na jego plakatach pojawiły się pojedynczo: księżna Cambridge Kate Middleton, wiceprezydent USA Kamala Harris, hiszpańska królowa Letizia i szefowa Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen. Wszystkie bohaterki łączy jedno – każda z nich wygląda na zdjęciach na brutalnie pobitą.

Oczywiście sińce, zadrapania i zaczerwienienia zostały dorobione w programie graficznym – żadna z tych kobiet nie mówiła nigdy publicznie o tym, że jest ofiarą przemocy domowej, a ich wizerunki zostały wykorzystane bez ich wiedzy i zgody. Co więcej, zdjęcia pojawiły się nie tylko w sieci, ale również funkcjonowały jako plakaty  na przystankach autobusowych i tablicach ogłoszeniowych w Mediolanie oraz w miasteczku Los Alcazares na południowym wybrzeżu Hiszpanii. 

Dlaczego w ogóle powstały te fotografie? Włoski artystka, który jest odpowiedzialny za szokującą kampanię, chciał zwrócić uwagę na słabe reakcje polityków w kwestii problemu przemocy ze względu na płeć oraz „podkreślić nieskuteczność systemu wsparcia i ochrony ofiar”. Intencje zatem były szlachetne, ale wykonanie i sposób wykorzystania bohaterek w kampanii został jednoznacznie skrytykowany przez internautów przychylnością internautów. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak donosi „Daily Mail” brytyjska rodzina królewska nie wiedziała nic o kampanii. Pałacowy rzecznik potwierdził, że, choć księżna Cambridge od wielu lat czynnie działa na rzecz potrzebujących, ale nigdy nie wyraziła zgody na opublikowanie swojego wizerunku w takiej formie. Możemy przypuszczać, że artystę spotkają wkrótce konsekwencje za jego nielegalne działanie i łamanie prawa do wizerunku. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing