Game Industry Trends 2013 już 12-13 września na Stadionie Narodowym w Warszawie

Czym są gry – wszyscy doskonale widzą. Czym są gry wideo – też. Ale jak bardzo są popularne? Czy będą coraz popularniejsze? W jakim kierunku mogą się rozwinąć? Czy przyszłość to gry Free 2 Play czy może mobilne produkcje na tablety i smartfona, a może gry klasy AAA?
O autorze
3 min czytania 2013-08-23

Jak można tworzyć gry? Jak wykorzystać gamifikację do zwiększania zaangażowania? Jak serious games mogą pomóc w zdobywaniu wiedzy i umiejętności? Jak rynek gier wideo wyglądał kiedyś, a jak wygląda teraz? Jak finansować produkcję gier i jak prowadzić skuteczny marketing w dobie cyfrowej i globalnej dystrybucji? Wreszcie jak osiągnąć sukces na tym niesamowicie konkurencyjnym rynku?

To tylko garść z setek pytań, na jakie spróbują odpowiedzieć prelegenci Game Industry Trends 2013, którzy spotkają się 12 i 13 września na warszawskim Stadionie Narodowym z żądnymi wiedzy uczestnikami konferencji. Spotkają się oni z przedstawicielami różnorodnych firm – mniejszych, większych i bardzo dużych. Wśród zacnych prelegentów wymienić wypada: Ellen-Jane Austin z Gameforge czy Christelle Rondel z Plaine Images; Bartosza Binieckiego z Vivid Games; Jacka Brzezińskiego, Krzysztofa Noska i Pawła Zawodnego z Techlandu; Marcina Iwińskiego, Adama Kicińskiego i Michała Nowakowskiego z CD Projektu i CD Projekt RED; braci Miechowskich z 11 bit studios; Wojtka Ozimka z one2tribe; Krzysztofa Pikiewicza z Turtle Entertainment; Marcina Przasnyskiego ze StockWatch.pl; Kamila Sikorę z Bandoneon Games; Tomasza Gopa i Michała Sokolskiego z CI Games; wreszcie Piotra Żygadło z Artifex Mundi. A to i tak tylko garstka prelegentów!

Poza tematyką „dużych” gier wideo, czyli tzw. produkcji AAA, pojawią się ciekawostki z rynku niezależnego (Indie) oraz mobilnego. Ten ostatni będzie zresztą głównym nowym tematem badania organizowanego przez NK.Research.

– Czujemy się podekscytowani, że już drugi rok z rzędu Research.NK przeprowadza badanie Game Industry Trends Report – mówi Krzysztof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. badań, Nasza Klasa. – Mamy ambicję, aby stało się ważnym źródłem informacji o polskich graczach i graniu, które jest zjawiskiem coraz ważniejszym. W tym roku ponownie udało się przebadać znaczną próbę i skupić na tym ile, jak, kiedy w co i na czym gramy, a także jakie wydatki ponosimy w związku z samymi grami i sprzętem. Zależało nam na tym, aby oprócz rozbudowanej części pytań powtarzanych co rok przy każdym kolejnym projekcie przyjrzeć się w sposób pogłębiony wybranemu trendowi związanemu ze światem gier. W 2012 były to społeczności, a w tym roku nasz wybór padł na mobile i gry mobile. Mamy nadziej, że raport będzie dzięki temu jeszcze ciekawszy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Poza premierową prezentacją raportu, podczas Game Industry Trends 2013 prelegenci opowiedzą m.in. o:

  • Biznesie growym – czy to ważna gałąź gospodarki w Polsce? a jak to wygląda na świecie? czy warto inwestować w produkcje gier?
  • Gamifikacji – zachęcimy wszystkich do wzięcia czerwonej pigułki i skomercjalizowania społeczności w Matrixie
  • Clusterach gier – prezentacja polskiego Digital Entertainment Cluster i francuskiego Plaine Images, czyli wskazanie drogi do najlepszego wykorzystania potencjału regionu i nie tylko.
  • Grach jako potencjale edukacyjnym – dziennikarz, twórcy gier, biznesmeni, dwóch uniwersyteckich doktorów i nie tylko opowiedzą o tym, jak uczyć grając lub grać ucząc.
  • Grach społecznościowych i mobilnych – czy są to trendy rosnące, malejące, przyszłościowe, a może… przeszłościowe?

Program Game Industry Trends 2013 podzielony został na kilka tematycznych obszarów, dzięki czemu uczestnicy będą mogli w prostszy sposób wybrać interesujące ich zagadnienia, by dowiedzieć się więcej o tworzeniu czy biznesowym podejściu do gier.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Game Industry Trends 2013 będzie wyjątkowe również ze względu na ścieżki tematyczne prezentacji, które wprowadzamy w obu dniach konferencji – komentuje Dariusz Sokołowski, co-founder NoNoobs.pl S.A. – Historycznie mieliśmy tylko jedną ścieżkę, co powodowało sytuację, że nie mogliśmy pokazać wszystkiego co chcieliśmy, a uczestnicy nie mieli wyboru tematu. Planujemy takie tematy jak development, gamifikacja, marketing, biznes i inne. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie – dodaje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W tegorocznym Game Industry Trends wezmą udział goście zagraniczni – przedstawiciele growych firm i nie tylko.

– Wśród prelegentów z zagranicy radzę zwrócić uwagę na dr. Rolanda Klemkego, który opowie o nauczaniu poprzez gry – mówi Tomek Kreczmar, dyrektor artystyczny konferencji GIT. – Drugim ciekawym punktem będzie moim zdaniem prezentacja francuskiego clustera gier, który powstał w Lyonie i skupia nie tylko deweloperów, ale również animatorów oraz producentów filmowych. Na GIT 2013 pojawią się także przedstawiciele Gameforge czy Game IN.

Game Industry Trends 2013 (12-13 września, Stadion Narodowy) to:

  • ponad 40 prelekcji, wykładów i dyskusji;
  • prawie 60 gości reprezentujących cyfrową rozrywkę w różnej postaci;
  • dwa dni wypełnione wiedzą i okazją do nawiązywania kontaktów wśród uczestników i prelegentów;
  • trzy jednocześnie toczące się ścieżki prezentacyjne i specjalne oznaczenia najgorętszych tematów
  • to brak wytchnienia przez 2 dni!

NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.