Hybrid Geofencing to nowoczesna technologia oferowana przez spółkę Hybrid.ai, pozwalająca wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy odwiedzili dany obszar w konkretnym przedziale czasu. Została ona oparta na geofencingu, który do ustalenia dokładnego położenia użytkownika wykorzystuje m.in. dane GPS pochodzące z aplikacji mobilnych zainstalowanych na smartfonie. Hybrid współpracuje z wieloma SSP, które udostępniają wspomniane dane GPS, dzięki czemu oferuje dotarcie do bardzo szerokiego grona odbiorców.
Technologia Hybrid Geofencing pozwala oznaczyć przy pomocy ID reklamowego użytkowników, którzy odwiedzili wskazane miejsca, a następnie wyświetlić im kampanię reklamową. Umożliwia ona także określenie, ile czasu użytkownik spędził w danym miejscu, np. salonie sprzedaży.
Zobacz również
– Nasza technologia Hybrid Geofencing pozwala prowadzić w pełni zautomatyzowane kampanie reklamowe kierowane z wykorzystaniem targetowania opartego na lokalizacji. Dzięki lokalizowaniu poprzez bid request klient ma pewność, że dane pochodzą wprost ze wskazanych adresów, a nie są ekstrapolowane na podstawie wybranych największych miast/punktów – mówi Grzegorz Marczak, Sales Director CE, Hybrid.ai.
Co ważne, Hybrid.ai oferuje swoim klientom jeden spójny ekosystem reklamowy do realizowania kampanii z wykorzystaniem raportowania konwersji online2offline, w ramach którego m.in. dostarcza DMP, lokalizuje użytkowników, przetwarza dane w ramach swojego data center, a także szczegółowo raportuje prowadzone działania.
Geofencing idealnie sprawdza się w różnych branżach i jest coraz chętniej wykorzystywany przez marki, którym zależy na konwersji online to offline. Niedawno technologię tę postanowił wykorzystać w swojej kampanii Volkswagen. We współpracy z domem mediowym PHD Media Direction zdecydował się on na wykorzystanie rozwiązania oferowanego przez spółkę Hybrid.ai.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Kampania trwała ponad miesiąc i została przeprowadzona w dniach 7 czerwca – 18 lipca br. Celem była promocja samochodów elektrycznych i hybrydowych. Na potrzeby kampanii wykorzystano dwa rozwiązania:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Hybrid Segments, w ramach którego wykorzystano dane własne DMP Hybrida i na podstawie targetowania behawioralnego wyświetlano reklamy użytkownikom z poszczególnych segmentów, takich jak motoryzacja, business, parenting, travel, lifestyle, transport, handel, technologie.
- Hybrid Geofencing, w ramach którego wyświetlano reklamy użytkownikom, którzy odwiedzili wskazane adresy (np. salony konkurencji, warsztaty samochodowe, stacje paliw) i spędzili tam określony czas w przedziale od 5 minut do 2 godzin.
W obu przypadkach zdecydowano się na na realizację kampanii wideo outstream z 15 sekundowym spotem i rozliczenie w modelu CPV ze 100% viewability.
Kampania przyniosła bardzo dobre efekty, przełożyła się na faktyczną konwersję online to offline i zachęciła użytkowników do wizyty w salonach stacjonarnych Volkswagena. W przypadku Hybrid Geofencing średni współczynnik konwersji wyniósł 0,58%, przy średniej rynkowej w branży automotive na poziomie 0,3%, (dla porównania współczynnik ten w Polsce dla klientów ze wszystkich branż wynosi od 0,5% do 1%). W dniu zobaczenia reklamy 13,4% użytkowników zdecydowało się odwiedzić jeden z salonów stacjonarnych Volkswagena.
– Zastosowanie w kampanii Hybrid Geofencing pomogło skutecznie przyciągnąć potencjalnych klientów do salonów stacjonarnych Volkswagena i osiągnąć zadowalające wyniki. Technologia ta ma duży potencjał, a ze względu na jej innowacyjność i efektywność będziemy ją rekomendować w przypadku przyszłych działań z naszymi klientami, w szczególności z branży automotive – mówi Monika Waśniewska-Dorosz, Senior Communication Planner, PHD Media Direction.
– Jako Volkswagen mocno stawiamy na innowacyjne rozwiązania, które pomagają nam efektywnie dotrzeć do potencjalnych klientów. Dlatego też zdecydowaliśmy się wykorzystać w naszych działaniach technologię Hybrid Geofencing. Kampania przyniosła bardzo dobre efekty, co tylko nas utwierdziło w przekonaniu, że jest to narzędzie warte uwagi, szczególnie w branży motoryzacji – mówi Michał Karpiński, Kierownik ds. Digitalizacji marki Volkswagen.
Po zakończeniu działań klient otrzymał szczegółowy raport dotyczący kampanii i konwersji online to offline. Zawierał on informacje dotyczące m.in. liczby użytkowników, którzy mieli kontakt z kampanią; liczby użytkowników, którzy mieli kontakt z reklamą i następnie udali się do punktu stacjonarnego i spędzili tam określony czas; a także wskazuje, w które dni konkretne salony stacjonarne były najchętniej odwiedzane przez odbiorców kampanii. Raport pokazuje także, ile czasu od kontaktu z reklamą potrzebują jej odbiorcy do momentu udania się do salonu. Co ważne, raporty tego typu Hybrid.ai oferuje swoim klientom bezpłatnie w ramach współpracy.
Więcej informacji na temat Hybrid Geofencing i pozostałych rozwiązań spółki znajduje się na stronie hybrid.ai.
Artykuł powstał we współpracy z Hybrid.ai.