Zamknięcie lokali gastronomicznych podczas pandemii przełożyło się na zmiany preferencji konsumentów w sferze alkoholi. Klienci, którzy dotychczas najchętniej zamawiali piwo i mocniejsze trunki w restauracjach i barach, zostali zmuszeni do zmiany nawyków i zakupu alkoholu w sklepach, by spożywać je w domach. Spowodowało to zwiększenie ilości kupowanych alkoholi mocnych kosztem piwa. W 2020 roku odnotowano około 6% wzrost wartości sprzedaży alkoholu w stosunku do roku 2019.
– Idea „WYJEBONGO,” powstała w trakcie dialogu z followersami w moich mediach społecznościowych. WYJEBONGO to skrótowy zapis filozofii życia opartej o luz i dystans, także do siebie. Nowa, unikalna wódka o 40% zawartości alkoholu bazuje na innowacyjnej recepturze. Łączy w sobie dwie technologie – rektyfikacji, służącą głównie do produkcji wódki oraz destylacji, która służy do produkcji okowit i whisky. WYJEBONGO to wódka mocna, ale poprzez połączenie z destylatem i aromatem marakui zyskuje przyjemny dla podniebienia smak. W dobie pandemii widać skłonność ludzi do konsumowania coraz lepszych jakościowo i droższych produktów. Dlatego wierzę, że WYJEBONGO spotka się z dobrym przyjęciem konsumentów poszukujących czegoś wyjątkowego – mówi Janusz Palikot, właściciel Alembik Polska i pomysłodawca wódki WYJEBONGO.
Zobacz również
Planowaniem i zakupem mediów do kampanii realizowanej w kanałach online zajęło się Value Media we współpracy z agencją SalesTube. Spółki kolejny raz realizują projekt dla Browaru Tenczynek w modelu House of Communication.
Za projekt logotypu oraz grafiki na butelce w kolorze nasyconej magenty i soczystej pomarańczy odpowiada Tomasz Wójcik, który zaprojektował również szatę graficzną produktów BUH z suszem konopnym.
Wejściu na rynek Wyjebongo towarzyszy konkurs dla pełnoletnich pod nazwą „Zrób się na Wyjebongo”, w którym do wygrania będą czapki z unikalnym wzorem. Szczegóły akcji na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wódka WYJEBONGO o smaku marakui jest dostępna wyłącznie w sieci partnerskiej Żabka oraz na browar-tenczynek.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Informacja o akcji ukazała się już na profilu Facebook pomysłodawcy projektu, Janusza Palikota.