Bottega Veneta „przejęła” część Wielkiego Muru Chińskiego, celebrując Księżycowy Nowy Rok

Bottega Veneta „przejęła” część Wielkiego Muru Chińskiego, celebrując Księżycowy Nowy Rok
Włoski dom mody umieścił wizualizację z ogromnym logo i nazwą marki na fragmencie Wielkiego Muru Chińskiego, nadając mu kolor Bottega Green. Na historycznym obiekcie pojawił się również napis „Szczęśliwego Nowego Roku” w języku chińskim.
O autorze
1 min czytania 2022-01-12

Od lat kolekcje marki Bottega Veneta obfitują w intensywną zieleń, zwaną Bottega Green. Z okazji obchodów Nowego Roku w Chinach kolor pojawił się także na jednym najbardziej znanych obiektów wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Oprócz logo i nazwy firmy, Bottega Veneta umieściła także krótkie noworoczne życzenia w mandarynkowym odcieniu, symbolizującym w Chinach szczęście i bogactwo.

W ramach kampanii Bottega Veneta zobowiązała się do przekazania darowizny na renowację przełęczy Shanhai. Ta część na skraju Zatoki Pohai jest znana również jako „Pierwsza przełęcz pod niebem”.

Mimo że marka nie prowadzi już kont w mediach społecznościowych, zdjęcia zielonego Chińskiego Muru obiegły sieć wraz z głosami krytyki wobec całej kampanii. Internauci zwracają uwagę, że wiekowy zabytek został wzniesiony rękami niewolników, a wielu z nich straciło życie podczas budowy obiektu. Tymczasem marka korzysta z dziedzictwa kultury jak z przestrzeni do wyświetlania swojego logo, co zostało uznane za niestosowne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez HIGHSNOBIETY (@highsnobiety)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. designboom

PS
W 2021 roku włoska marka Bottega Veneta odeszła z social mediów, kasując im. konto na Instagramie z 2.5 mln obserwatorów. Jakie inne ciekawe akcje podjęły luksusowe marki w minionym roku i co czeka je w 2022?

PS 2
„Luksus ma się dobrze” – jak według ekspertów radzą sobie marki luksusowe w dobie pandemii?