TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

10 najlepszych materiałów POS w roku 2021

10 najlepszych materiałów POS w roku 2021
O autorze
4 min czytania 2022-01-21

Mamy w tym roku taki mały jubileusz. 🙂 To już piąte, roczne zastawienie materiałów POS, które przygotowuję na podstawie opinii użytkowników portalu LinkedIn. Dla przypomnienia – przez cały rok pokazuję na nim najciekawsze materiały, które spotkałem na rynku. Czy to bezpośrednio w sklepach, czy na targach, czy też w publikacjach internetowych. Oglądająca je brać marketingowa wyraża o nich swoją opinię bądź to w postaci lajków, bądź komentarzy. Po zsumowaniu wszystkich tych aktywności powstaje obiektywny ranking materiałów POS ułożony według zdania profesjonalistów.

A to, w jaki sposób towar jest zakomunikowany i wyeksponowany w punkcie sprzedaży cały czas zyskuje na znaczeniu. Pokazał nam to kolejny „covidowy rok”. Wg danych z Panelu Gospodarstw Domowych prowadzonego przez GFK Polonia już 27% wszystkich produktów w naszych koszykach znalazło się tam z powodu promocji (i to nie tylko cenowej)*.

10 miejsce – 75 głosów – Shelf tray zapachowy Lenor

Aroma marketing to wg. mnie nadal mocno niedoceniane narzędzie promocyjne, które ma jeszcze wiele do zaoferowania osobom planującym aktywacje w sklepach. Poniżej mamy przykład jak zastosował go Procter&Gamble. W konstrukcji tej zostały niejako „upieczone dwie pieczenie na jednym ogniu”. Po pierwsze produkty zostały dodatkowo wyeksponowane poprzez podwyższenie ich na półce. Po drugie dociekliwy konsument może zapoznać się z ich zapachem dzięki zasobnikom z realnym, pachnącym produktem umieszczonym w transparentnych kulach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

9 miejsce – 85 głosów – wobller BREF z migającą diodą LED

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Niby standardowy materiał POS, a jednak mocno zawracający uwagę w przestrzeni sklepowej. Dlaczego? A to za sprawą jednej diody LED, która wesoło sobie mruga. A jak wiadomo to właśnie ruch jest tym zewnętrznym czynnikiem, który najbardziej przyciąga ludzki wzrok – także podczas zakupów. Dioda jest zasilana zwykłą baterią zegarkową i może działać nawet kilka miesięcy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8 miejsce – 91 głosów – display ¼ palety Kinley/Nemirof oraz Kinley/Cinzano

W wypadku tych konstrukcji najważniejszy jest przekaz zawarty na grafikach (boczkach standu oraz toperze). W czasach coraz szybciej robionych zakupów takie podpowiedzi dla klienta na przepis na drinka są bardzo dobrym pomysłem!

7 miejsce – 117 głosów – ekspozytor rumu Kraken

Jeżeli przy projektowaniu produktu (nazwa, opakowanie, główna idea itd.) marketing wykonał wzorowo swoją robotę, to na kolejnych etapach pozostałe działy w firmie będą miały prościej! Rum Kraken dzięki swojej nazwie, etykiecie i butelce, aż się prosił o display w takim stylu jak poniżej. I projektanci oraz producenci tego ekspozytora szansy tej nie zmarnowali! Duża butelka na wysokości wzroku klienta trzymana przez mackę olbrzymiej ośmiornicy jest nie do przegapienia w dziale alkoholowym hipermarketu. Mnie osobiście urzekły zaś specjalne uchwyty dopasowane do „uszek” na samej butelce. Dzięki temu produkty są wyeksponowane w bardzo oryginalny sposób.

6 miejsce – 136 głosów – zabudowa paletowa Hause of Asia

Chlap mleka kokosowego nie jest najwygodniejszym obiektem do zobrazowania w kartonowej konstrukcji. Ale w przypadku tego topera projektantom udało się to bardzo efektownie! Kształt oparty na prostym planie krzyżaka z domontowanymi z przodu elementami spełnia świetnie swoje zadanie. Całą robotę robi oczywiście efektowna, dobrze zaprojektowana grafika!

5 miejsce – 147 głosów – komplet materiałów POS dla SOMAT Excellence 4in1 Cabs

Przy launch’u produktów bardzo ważna jest spójność graficzna wszystkich materiałów POS. W przypadku tej akcji dla nowości Henkel materiałów było bardzo dużo: bramy do alei; shelfstopery długie standardowe i podświetlane, shelfstopery krótkie, woblery standardowe oraz z tworzywa, headery, owijki paletowe itd. Aby jeszcze mocniej zaakcentować unikalny kształt kapsułki na części POS’ów (tam gdzie technologicznie było to możliwe) była ona przetłoczona, czyli wypukła. Całość wyglądała bardzo imponująco.

4 miejsce – 160 głosów – automatycznie rozkładany display ¼ palety

Przykład niestety nie z naszego rynku. Dzięki zaawansowanemu systemowi wewnętrznych gumek konstrukcja ta składa się samoczynnie, co widać na załączonym filmie. Taki komfort rozkładania (jak każde licencjonowane rozwiązanie) jednak kosztuje – w ubiegłym roku to było ponad 100 USD loco Stany Zjednoczone. 🙂

3 miejsce – 177 głosów – obrotowy gloryfikator Persil

Konstrukcja nagrodzona również na ubiegłorocznym Festiwalu Marketingu. Ruch, światło, wyjście przed półkę – wszystko w jednym!

Naprawdę bardzo udany koncept.

2 miejsce – 257 głosów – chłodziarka Coca-Cola z wbudowanym w drzwi transparentnym ekranem LCD

Klienci muszą być gotowi na technologie, które im serwujemy. Kilka lat temu jeden z koncernów browarniczych testował chłodziarki na piwo z transparentnymi ekranami LCD. Pomysł polega na montażu w drzwiczkach dużych paneli, na których wyświetlają się reklamy bądź dedykowane komunikaty. Oczywiście piwo stojące wewnątrz chłodziarki również jest widoczne. I jaki był efekt odsprzedażowy? Fatalny! Piwo sprzedawało się jeszcze gorzej niż przed montażem panelu. Dlaczego?

Klienci po prostu bali się otwierać takie drzwiczki i brać towar. 😉 Pomysł zarzucono. Bardzo drogie chłodziarki kurzą się gdzieś w magazynie marketingowym. Miejmy nadzieję, że kolejna próba (ta z filmu poniżej) – tym razem zrobiona przez Coca-Colę była bardziej obiecująca.

(Tu niestety znowu lekko zawiodła mnie kamerka w telefonie – choć to już nagranie podobno w 4K. 🙂 W rzeczywistości produkty w chłodziarce są dość dobrze widoczne przez transparentny ekran emitujący komunikaty).

1 miejsce – 303 głosy – Zabudowa paletowa Monini

W tej konstrukcji widać bardzo dużą spójność „klimatu” marki ze sposobem jej komunikacji i ekspozycji. Oliwa Monini jest produktem typowo włoskim i jest to jeden z jej głównych benefitów. Stąd sentymentalny kształt trójkołowego samochodu dostawczego – tak charakterystyczny dla włoskiej motoryzacji. Do tego konkurs konsumencki, którego nagrodą główną jest skuter. Grafika z motywami oliwnego gaju, tak dobrze kojarzącego się z wakacjami…

Całość wyprodukowana i zaimplementowana bardzo rzetelnie i estetycznie – czegóż więcej trzeba. 🙂 Zasłużony numer jeden!

 

PS
Z niemałą dumą chciałbym zaznaczyć, że aż trzy prace w tegorocznej „dziesiątce” są autorstwa naszej agencji: Monini, Somat oraz BREF. To był naprawdę dobry rok!

 

*udział zakupów promocyjnych (wartość) na rynku FMCG w okresie YTD wrzesień 2021 (GFK Polonia; Panel Gospodarstw Domowych)