Unmute, debiutując ze swoim utworem „Głośniej niż decybele” i migając „Nie słychać nas? Trzeba to zmienić!”, nie rzucali słów na wiatr. Emocje, jakich jeszcze nie było. Zmiany, których potrzebuje świat.
Chociaż muzyka ma być z założenia dostępna dla każdego, osoby głuche były ograniczane. O koncercie w języku migowym nikt nie myślał, co więcej, na scenach nie było tłumacza, który pozwoliłby zrozumieć utwór Głuchym. Na platformach muzycznych rzadko widzimy klipy z tekstem, no bo po co? Przecież muzyka jest dla osób słyszących. STOP! Nic bardziej mylnego.
Zobacz również
Zgłoszenie Unmute do preselekcji Eurowizji jest manifestem o prawo do uczestnictwa w popkulturze. Pomysł na kampanię społeczną Polskiego Związku Głuchych narodził się z potrzeby edukacji społecznej na temat odbioru muzyki przez osoby głuche, które kochają muzykę dokładnie tak samo jak osoby słyszące, ale zespół chce też w ten sposób pokazać niesłyszącym, że nie ma rzeczy niemożliwych. Że wszyscy mogą pokazać światu swoje talenty, miłość do muzyki i emocje wyrażone dźwiękami. Świat nie stawia przed nimi żadnych ograniczeń, a cała branża muzyczna powinna być solidarna.
Cieszymy się, że zespół Unmute został zauważony i doceniony. Pierwszy raz w historii w Konkursie Eurowizji pojawił utwór śpiewany w języku migowym. Naszym utworem udowodniliśmy, że bariery są tylko w naszych głowach i jeżeli tylko chcemy możemy je pokonać. Pokazujemy, że muzyka może być różnorodna, że warto realizować marzenia i mówić głośno o naszych potrzebach. Myślę, że w Konkursie Eurowizji w Turynie mamy spore szanse, ponieważ pokażemy coś czego jeszcze nie było w tym konkursie od 1956 roku – mówi Krzysztof Kotyniewicz, prezes Polskiego Związku Głuchych.
19. lutego odbędzie się koncert preselekcyjny, na którym wystąpi 10 wyłonionych przez jury kandydatur. Zwycięską piosenkę wybierze komisja złożona z osób związanych z polskim rynkiem muzycznym, ale swój głos będą mogli oddawać również widzowie.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Za koncept kreatywny i realizację projektu odpowiedzialna jest agencja Change Serviceplan. Komunikacją kampanii społecznej w mediach i social mediach zajęła się agencja Labcon.
Słuchaj podcastu NowyMarketing