Aby zapewnić jak największą swobodę w pracy oraz poczucie przynależności i autentyczności dla swoich pracowników, firma Alaska Airlines wprowadziła nowe, neutralne pod względem płci kostiumy dla całego personelu pokładowego. Jednolita gama strojów została zastąpiona stylizacjami, które odpowiadają na indywidualne potrzeby pracowników.
Jak podkreśla jedna ze stewardes Alaska Airlines – Monique „Mo” – może odtąd nosić nowy uniform z dumą. Zamiast klasycznej spódniczki i butów na obcasie, stewardesa zawiązuje krawat, zapina koszulę, zakłada spodnie i wkłada eleganckie płaskie buty. – Nieczęsto widuje się stewardesę w męskim mundurze, ale to jest to, w czym Mo czuje się najlepiej – wyjaśnia firma.
Zobacz również
Zmiana uniformów to jednak nie wszystko. Firma postanowiła, że odtąd wszyscy pracownicy Alaska Airlines, niezależnie od płci, mogą bez skrępowania nakładać makijaż czy lakier do paznokci. Obsługa samolotu nie musi także zasłaniać tatuaży na rękach czy szyi i rezygnować z kolczyków w nosie lub w uszach. Firma dopuszcza również więcej opcji fryzur.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Aktualizacja naszej polityki dotyczącej strojów pokazuje ludziom bez mówienia im, jakie są wartości Alaski. Pokazywanie ludziom, kim jesteśmy, jest równie ważne, jak mówienie im o tym – powiedział Tim, steward z Alaska Airlines z 17-letnim stażem pracy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Firma pracuje także nad umożliwieniem gościom wyboru zaimków osobowych podczas rezerwacji podróży. Nowa opcja ma zostać wprowadzona do końca 2022 roku. W międzyczasie powstały specjalne przypinki z zaimkami osobowymi, które każdy pracownik może nosić w widocznym miejscu na swoim nowym stroju służbowym.
Alaska Airlines to nie pierwsze linie lotnicze, które w ostatnim czasie zerwały ze stereotypowym postrzeganiem stroju służbowego na pokładzie samolotu. W minionym roku linie SkyUp oficjalnie zrezygnowały z tradycyjnej, obcisłej stylizacji podkreślającej kobiecą sylwetkę. Zamiast tego ukraińskie linie lotnicze wybrały dla swoich stewardes strój, który zapewnia wygodę i swobodę ruchów przez długie godziny pracy na pokładzie samolotu.
fot.: news.alaskaair.com
PS
Linie lotnicze Lufthansy stawiają na inkluzywność, chcąc wyeliminować zwroty typu „Panie i Panowie”. Pasażerowie na pokładzie samolotu usłyszą tylko zwroty określane jako „neutralne płciowo”.
PS 2
Marka M&M’S ogłosiła zmianę wizerunku. Maskotki, które znamy z reklam czekoladowych cukierków, zmieniły wygląd, aby zwracać uwagę na różnorodność i poczucie przynależności.