W Effie Awards 2022 zostało wyróżnionych 5 zbiorów dla 30 kategorii – 13 kategorii produktów i usług oraz 17 kategorii specjalnych:
- Industry – kategorie produktów i usług
- Audience – kategorie specjalne
- Channels & Tools – kategorie specjalne
- Marketing Excellence – kategorie specjalne
- Positive Change – kategorie specjalne
Zmiany, które są nieodzowną częścią Effie i branży marketingowej w ogóle, w tym roku zaszły także w obrębie struktury kategorii, łącząc je w grupy działań o podobnej charakterystyce. I tak pojawiła się grupa kategorii Audience łącząca działania do specyficznych grup docelowych; Channels & Tools gdzie znalazły się wszystkie kategorie odwołujące się do użycia konkretnych narzędzi komunikacyjnych; Positive Change, czyli te działania, które poza celami biznesowymi realizują także te z zakresu odpowiedzialności społecznej. W grupie Marketing Excellence, znalazły się kategorie, do których zgłaszane są działania odpowiadające na wyjątkowe wyzwania marketingowe – a więc i te które wykraczają poza samą komunikację. – powiedział Marcin Samek, chief innovation officer w McCANN Poland.
Zobacz również
Obserwując aktualne trendy rynkowe, dynamikę branży oraz wzrost działań i aktywności w mediach internetowych, postanowiliśmy wprowadzić kilka zmian w obecnych kategoriach oraz dodać nowe. Pozwolą one jeszcze lepiej ustrukturyzować kategorie, a dla zgłaszających będą ułatwieniem w określaniu tego, co było kluczowe w zrealizowanych kampaniach. Jednocześnie wprowadzone zmiany będą bardziej odzwierciedlać te aspekty i działania, które chcemy promować poprzez Effie Awards – podkreśliła Barbara Pasterczyk, CMO, ING Bank Śląski.
Wśród nowopowstałych kategorii znalazły się:
-
Green Solutions (zbiór Industry) – kategoria obejmująca kampanie komunikacyjne i działania marketingowe promujące marki, produkty lub usługi z obszaru szeroko rozumianych „zielonych technologii”, czyli pro ekologicznych lub powiązanych z koncepcją gospodarki o obiegu zamkniętym.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
-
Silver (zbiór Audience) – kategoria przeznaczona dla działań komunikacyjnych skierowanych do generacji Silver (60+), obejmująca bardzo szeroki katalog narzędzi online i offline, w tym unikalnych kanałów dotarcia do odbiorców, np. muzyka, sport, gaming, influencer marketing.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-
Social Media Driven (zbiór Channels & Tools) – utworzona z myślą o kampaniach, o których sile i efektywności w pierwszej kolejności decydują media społecznościowe, współpraca z influencerami czy też szerzej, działania z zakresu advocacy, których idea od początku wynikała ze specyfiki tych kanałów.
-
Gaming & Esport (zbiór Channels & Tools) – kategoria powstała na kanwie wciąż rosnącego zainteresowania gaming marketingiem jako niestandardowe podejście do realizacji działań biznesowych.
-
Partnership (zbiór Channels & Tools) – w tej kategorii osią zainteresowania jurorów będą strategiczne partnerstwa pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami o profilu komercyjnym, mające na celu realizację wspólnego celu na poziomie biznesowym, marketingowym bądź komunikacyjnym.
-
Equality (zbiór Positive Change) – jurorzy w tej kategorii będą nagradzać wszelkie działania komunikacyjne podmiotów o profilu komercyjnym, w ramach których promuje się ideę równego traktowania i/lub walkę z dyskryminacją.
Zgłoszenia:
- I termin: 26.04–16.05.2022 r.
- II termin: 17.05–06.06.2022 r.
- III termin: 07.06–27.06.2022 r.
- IV termin: 28.06–11.07.2022 r.
Gala: 08.11.2022 r.
Sponsorzy i Partnerzy Effie Poland 2022: Radio ZET, Onet, Salesforce, TikTok, Meta, YouTube, Adform, Premium TV, Media&Leads Polska, AMS, Forbes, Business Insider, Chillizet, PRoto, NowyMarketing, Marketing przy Kawie, KampanieSpołeczne.pl
Doradca prawny i Audytor Konkursu: Firma prawnicza LSW
Szczegóły na awards.effie.pl