Jednym z istotnych elementów strategii McDonald’s w Polsce jest ograniczenie wpływu na środowisko poprzez zamknięcie obiegu opakowań w restauracjach.
Wiemy, że jeszcze wiele pracy przed nami, ale jesteśmy odpowiedzialnym partnerem zielonych rozwiązań i nie zamierzamy schodzić z tej drogi. Jutro zależy od nas – nas jako firmy, ale również nas jako społeczeństwa. Dzięki opracowanej przez polskiego recyklera innowacyjnej technologii już dziś jesteśmy w stanie przetworzyć w bezpieczny sposób opakowania papierowe z domieszką polimeru nawet jeśli były zabrudzone po posiłku. Dlatego wrzucanie zużytych opakowań przez naszych gości w restauracjach do odpowiednich frakcji jest ważne i umożliwia nam zamykanie obiegu opakowań poprzez dawanie im drugiego życia. Dziękujemy wszystkim, którzy się do tego przyczyniają – mówi Anna Borys, dyrektorka ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
Zobacz również
Obieg zamknięty opakowań McDonald’s w praktyce
Dziś 70% surowców, z których powstają opakowania McDonald’s to papier, tylko 5% opakowań stanowi plastik. Osiągnięcie tych proporcji możliwe było dzięki wprowadzanym zmianom – wycofaniu plastikowych słomek na rzecz ich papierowych odpowiedników, wprowadzeniu papierowych opakowań do lodów McFlurry oraz drewnianych sztućców. To pozwoliło na łączną redukcję 925 ton plastiku rocznie.
McDonald’s wyposaży niemal wszystkie swoje restauracje (poza tymi zlokalizowanymi w centrach handlowych) w kosze do segregacji odpadów. Odpady papierowe trafiają do polskiej papierni, firmy Milkan-Ryza, z którą McDonald’s nawiązał współpracę na początku 2020 roku. Dzięki innowacyjnej technologii wyposażonej w moduły czyszczące i odkażające, odzyskane surowce w postaci włókien papierowych zyskują zastosowanie jako materiał do produkcji ręczników papierowych, które trafiają z powrotem do restauracji sieci. Niebawem z włókien papierowych będą powstawać również tacki do napojów oraz papier toaletowy.
Opracowana wspólnie z recyklerem innowacyjna technologia pozwala przywracać do systemu także te „trudniejsze” odpady, w tym słomki, papierowe kubki po napojach zawierające tylko 4-6% plastiku, a nawet zabrudzone papierowe opakowania po burgerach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Bohaterowie na rzecz planety
McDonald’s bierze odpowiedzialność za wszystkie swoje odpady – również te, które nie trafiają bezpośrednio do koszy znajdujących się na terenie restauracji, dlatego pod koniec 2021 roku stworzył projekt EcoHeroes. Pracownicy restauracji oraz wszyscy zainteresowani udziałem w tej inicjatywie, regularnie organizują akcje zbiórki odpadów w zanieczyszczonej przestrzeni publicznej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do tej pory zorganizowano 492 zbiórki na terenie całej Polski, w których zebrano 3425 60-litrowych worków odpadów.
„Jutro zależy od nas”
Działania mediowe obejmują szeroką kampanię telewizyjną wzmocnioną działaniami VOD, kampanię display oraz kino. Za realizację kampanii odpowiada agencja DDB, zakupem i zaplanowaniem mediów zajął się dom mediowy OMD, a działania PR prowadzi agencja 24/7Communication.