W zestawieniach YouTube Ads Leaderboard* od miesięcy królują Kury Lubelli. W ostatnim kwartale do rywalizacji przystąpiła również Biedronka ze swoją wielką loterią wartą pół miliona złotych. W czołówce najpopularniejszych reklam na YouTube w pierwszym kwartale 2022 roku znalazł się też McDonalds, z iście serowym burgerem Maestro, Pracuj.pl oraz kampania Play.
Kurki nioski na stałe zagościły na polskim YouTube. Chociaż widzieliśmy je już w zestawieniu wakacyjnym, wciąż równie mocno przyciągają naszą uwagę. Co ostatecznie przekonuje do tej reklamy Polaków i Polki – cover piosenki z lat 90. czy sentyment do polskiej wsi, nadal pozostaje zagadką. Reklama Lubella Koko Jambo została przygotowana we współpracy agencji mediowej Starcom i agencji kreatywnej Feeders.
Zobacz również
Na drugim miejscu uplasowała się wielka loteria Biedronki WYGRAJ PÓŁ MILIONA. Co przedstawia reklama? Rodzinny klimat, przeprowadzkę i nowe mieszkanie, które – dzięki karcie Moja Biedronka – zamiast pół miliona może kosztować tylko… 99 złotych. Media zostały zakupione przez Wavemaker Polska, a stroną kreatywną projektu zajęła się agencja Duda Polska.
Trzecie miejsce na podium zajmuje Play, ze swoją nową reklamą Nawet 200 GB za darmo w Play na Kartę! Kup starter i odbierz prezent. Czym zaskoczył nas tym razem stały bywalec zestawienia? Brakiem Nudy, oczywiście. Zadbał o to sam Vito Bambino, przy pomocy agencji kreatywnej Grandes Kochonos i agencji mediowej Mediacom.
Trudno powiedzieć, czym nowa reklama McDonald’s Maestro. Powiedz: cheeeddar! przyciąga naszą uwagę najbardziej: serowym burgerem tego kwartału, grą aktorską Borysa Szyca czy kreacją Michała Żebrowskiego. Cokolwiek by to nie było, najnowsza reklama DDB i OMD to w rankingu popularności po prostu Maestro!
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W najnowszym zestawieniu YouTube Ads Leaderboard nie mogło zabraknąć animacji ze zwierzętami w roli głównej. Tym razem na ekranie oglądamy ośmiornicę Oktawię Mackę, która, jak widać – ma rękę do wszystkiego. Reklama nie pozostawia wątpliwości – w środowisku Pracuj.pl nikt nie jest mięczakiem i każdy może znaleźć zajęcie dla siebie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
* YouTube Ads Leaderboard to kwartalne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.