Nasza planeta coraz bardziej się rozgrzewa, czego przyczyną są postępujące zmiany klimatyczne. Wiele marek odnosi się do tego problemu w swoich kampaniach pokazując skutki tego procesu i oferując produkty, które mają mieć mniej destrukcyjny wpływ na naszą planetę.
Reklama „The Bigger Crash” marki Hyundai (pojawiająca się na billboardach i prasie) przedstawia samochody przewrócone przez huragany, które miały miejsce w ciągu ostatnich kilku lat na całym świecie. Oprócz ujęć ukazujących zniszczone pojazdy, a także całą infrastrukturę, na zdjęciach pojawiają się podpisy: „Katrina 280 km/h” i „Jebi 285 km/h”. Reklama przewrotnie podchodzi do znaczenia prędkości, która zawsze jest istotnym elementem w kampaniach motoryzacyjnych.
Zobacz również
– Każde ze zdjęć w tej kampanii jest autentyczne. Wszystkie zostały zrobione przez profesjonalnych fotografów, którzy od jakiegoś czasu są świadkami różnych zjawisk klimatycznych i rejestrują tego rodzaju tragedie. Pięć obrazów, które zostały wykorzystane w tej kampanii przedstawiają huragany, tajfuny i burze, które niedawno uderzyły w ląd i zniszczyły całe miasta. Każdy obraz pokazuje zwykłą rzeczywistość, którą uwiecznili fotografowie – w tym samochody porozrzucane przez powietrze – czytamy na stronie internetowej marki Hyundai.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Hyundai zwraca uwagę, że aktualnie powinniśmy się skupić nie na osiągach samochodów, ale skutkach oddziaływania niszczycielskich huraganów. Aby zapobiec ich powstaniu, należy jak najszybciej podjąć działania proekologiczne i zmienić dotychczasowe myślenie o motoryzacji. Marka Hyundai Motor już dziś oferuje różne rozwiązania z myślą o naszej planecie i podkreśla swoje zaangażowanie, jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów klimatycznych w trosce o przyszłe pokolenia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Przesłanie jest proste: „Zmiana klimatu to nie przypadek”. Wszyscy jesteśmy w jakiś sposób zaangażowani to, ale nie przychodzimy tu z przesłaniem pełnym rozpaczy. Jesteśmy tutaj, aby coś zmienić, przekierować dyskusję w pozytywnym kierunku i ostatecznie walczyć z tym „wielkim uderzeniem” – czytamy w komunikacie marki.
Kampania otrzymała nagrodę Silver Lions podczas Cannes Lions, a wcześniej również Srebrną Nagrodę na Graphite Pencil w dziedzinie fotografii (kategoria Design and Art Direction).