fot. cocacolaep.com
Marka dietetycznego napoju produkowanego dystrybuowanego przez Coca-Cola Company od lat konsekwentnie prowadzi współprace ze znanymi postaciami ze świata mody. W ciągu ostatnich lat stanowisko dyrektora kreatywnego Diet Coke obejmowali m.in. Karl Lagerfeld, Marc Jacobs czy Jean-Paul Gaultier, którzy zaprojektowali wiele produktów sygnowanych logo popularnej marki. Kolejną gwiazdą, która będzie pracować nad projektami Diet Coke, jest Kate Moss.
Zobacz również
Jedna z najsłynniejszych modelek na świecie i bizneswoman jest twarzą najnowszej kampanii Diet Coke „Love What You Love”, która zwraca uwagę na osoby mające pozytywne nastawienie do życia. Informacja o nawiązanej współpracy z 48-latką wraz z pierwszym zdjęciem z kampanii została opublikowała w mediach społecznościowych marki. Fotografia obfitująca w charakterystyczną dla marki czerwień przedstawia modelkę pozującą z puszką dietetycznego napoju.
Jestem podekscytowana dołączeniem do rodziny Diet Coke – uwielbiam poprzednie współprace, które marka podjęła z tak niesamowitymi nazwiskami ze świata mody. Kampania „Love What You Love” mocno ze mną rezonuje, ponieważ wierzę, że z pewnością i pasją można spełniać swoje najśmielsze marzenia. Jako dyrektor kreatywna nie mogę się doczekać inspirowania fanów i świętowania 40. urodzin marki w wielkim stylu – stwierdziła Kate Moss.
Wyświetl ten post na Instagramie
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Diet Coke kojarzona z kontrowersją?
Na przestrzeni lat bezcukrowy i bezkaloryczny napój zaczął być kojarzony z wizerunkiem szczupłych modelek, które ograniczają spożycie kalorii, aby odnieść sukces w branży. Jedną z gwiazd, która otwarcie mówiła o stosowaniu „skromnej” diety, była Victoirse Maçon Dauxerre. Francuska modelka i aktorka w 2017 roku wyznała, że jej jadłospis ograniczał się do spożycia trzech jabłek dziennie oraz popularnego napoju Diet Coke.
Nowo podjęta współpraca Diet Coke stała się okazją do przywoływania niechlubnego cytatu Kate Moss sprzed lat. W jednym z wywiadów modelka podzieliła się swoim motto: „Nic nie smakuje tak dobrze jak bycie chudą”, co zostało odebrane jako promowanie niezdrowego trybu życia i zaburzeń odżywiania. Kilka lat później gwiazda wyznała jednak, że branża mody wyraźnie się zmieniła, a marki promują obecnie o wiele więcej różnorodności. „Myślę, że to słuszne. Dlaczego miałbyś być modelem jednego rozmiaru i być reprezentowanym przez wszystkich tych ludzi?” – powiedziała.
We współpracy z jedną z najbardziej wpływowych postaci świata mody, Diet Coke ma zamiar „prezentować pozytywne nastawienie osób pijących colę dietetyczną i inspirować wszystkich do przyjęcia postawy Love What You Love”. Kolejne efekty współpracy mają pojawić się już niebawem.
PS
Marki, które przez lata promowały niedoścignione kanony piękna, zmieniły swoją komunikację wraz ze wzrostem znaczenia ruchu body positive. Jednym z takich brandów jest Victoria’s Secret, która zrezygnowała z zatrudniania wyłącznie wysokich i szczupłych kobiet, promując bardziej zróżnicowane sylwetki.