Z końcem sierpnia do serii składanych smartfonów Samsunga dołączył najnowszy model – Galaxy Z Flip 4. Marka promuje innowacyjne urządzenie w nowej, nieco nietypowej reklamie zatytułowanej „Join the Flip Side”.
Spot opowiada historię Eleny – wiernej użytkowniczki iPhone’a, która deklaruje, że kocha swój telefon i „nigdy nie przestawiłaby się na Samsunga”. Pewnego dnia kobieta poznaje jednak nowego Galaxy Z Flip 4 swojej przyjaciółki, co sprawia, że jej codzienność zupełnie się zmienia, a głowę zaprzątają obsesyjne myśli o składanym smartfonie.
Zobacz również
Od książek, przez siedzenia w autobusie aż po kanapki – niemal wszystko, co otacza bohaterkę, budzi skojarzenia z telefonem Samsunga.
Za pomocą zabawnej, ale nieco przerażającej historii staraliśmy się uchwycić niepokój, którego doświadczają niektórzy użytkownicy na myśl o „przejściu” na Samsunga. Psycho-thriller wydawał się idealnym gatunkiem do przedstawienia tych uczuć i wyśmiania ich. Ostatecznie bycie innym lub kupowanie czegoś innego nie jest traumatycznym doświadczeniem, którego niektórzy mogą się obawiać – tłumaczą Ed Olhagaray i Ramona Todoca, dyrektorzy kreatywni agencji W+K Amsterdam, która jest odpowiedzialna za przygotowanie kampanii.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W spocie utrzymanym w klimacie thrillera zostały przedstawione kluczowe funkcje urządzenia takie jak tryb Flex czy funkcja robienia selfie za pomocą gestu dłoni. Tym samym marka ukrywa przekaz na temat konkurencyjnych firm, które wprowadzają do swoich urządzeń niewielkie zmiany, podczas gdy innowacje Samsunga są znacznie bardziej porywające.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wygląda na to, że Samsung w nowej reklamie daje prztyczka w nos marce Apple, a przywołując użytkowników, którzy „kochają swoje telefony”, nawiązuje do posiadaczy iPhone’ów. Co więcej, reklama pojawiła się kilka dni po premierze najnowszego iPhone’a 14.
Kategoria urządzeń mobilnych spotyka się ze stagnacją, a konsumenci są narażeni na morze identyczności. Wierzymy, że nasze składane urządzenia mogą przynieść emocje i motywację do wypróbowania nowych doświadczeń mobilnych – powiedziała Sonia Chang, wiceprezes i szefowa marketingu w Samsung Mobile.
To nie pierwszy raz, gdy koreańska firma droczy się ze swoim największym konkurentem. W serii żartobliwych spotów sprzed kilku lat, Samsung wytykał różne „wady” Apple, w tym dziwne wycięcie na ekranie iPhone’a X, usunięcie gniazda słuchawkowego w smartfonach czy brak ładowarki w pudełku.
Niedawno Samsung zaprezentował reklamę „Buckle Up”, w której zamieścił przekorne hasło „Ta innowacja nie pojawi się w najbliższym iPhone”. Tym samym marka z przymrużeniem oka promuje funkcje, które już są dostępne w smartfonach z linii Galaxy.
PS
W ramach kampanii promującej Galaxy Z Flip4 i Galaxy Z Fold4 Samsung zaprezentował trójwymiarową kreację na wielkoformatowych ekranach umiejscowionych na dachu hotelu Marriott w Warszawie.