Pozostałe części cyklu przeczytasz tutaj >>>
Zobacz również
1. W marketingu najważniejsza jest…
Skuteczność. Już nie raz złapałem się na tym, że zrealizowałem kampanię, która pod kątem kreacji stała na bardzo wysokim poziomie, insight i grupa docelowa również były bardzo dobrze dobrane, a efekt niestety był fatalny. Dlatego skuteczność w parametrach, które sobie założę, jest dla mnie najważniejsza.
2. Zajmuję się marketingiem, ponieważ…
Sprawa mi frajdę i lubię mieć wpływ na otaczającą rzeczywistość.
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Stworzenie koncepcji, uruchomienie spółki i wprowadzenie produktów do sieci drogerii Sephora brandu Phlov by Anna Lewandowska – i to wszystko w pięć miesięcy. Niedużymi zasobami ludzkimi. Uważam to za rekord świata.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
4. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Stworzenie sklepu piłkarskiego Zgoda FC. Od pomysłu po realizację. Moje „dziecko”, które scashowałem w zeszłym roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
5. Kampania, której twórcom mógłbym pozazdrościć, to…
Niemalże wszystko, co tworzą zespoły Wieden and Kennedy na całym świecie. Kiedy pomyślę, że nie stworzą już nic lepszego, to za chwilę robią coś, gdzie mówię: „Wow!”.
6. Co, według Ciebie, jest kluczem do zbudowania silnej i rozpoznawalnej marki?
Mocne fundamenty. Plan i jego konsekwentna realizacja. Tylko tyle albo aż tyle.
7. Jakie, Twoim zdaniem, są najczęstsze błędy popełniane przez marketerów?
Krótkowzroczność i zamknięcie się w swojej informacyjnej bańce.
8. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…
Personalizacja AI. Konsumenci szukają w Internecie takiej samej jakości usług, jaką uzyskaliby w tradycyjnym środowisku detalicznym. Potrzebują marek, które zapewnią im to, czego potrzebują, co wymaga od tej samej marki środków, aby to przewidzieć. Odpowiedzią jest hiperpersonalizacja poprzez sztuczną inteligencję.
9. Jakie są największe wyzwania, z którymi będzie się musiał zmierzyć marketing w najbliższej przyszłości?
W czasach, w których ludzie płacą, aby nie oglądać reklam czy korzystają z oprogramowania blokującego display, marketerom będzie coraz ciężej zdobyć uwagę klientów. Dlatego uważam, że walka o zainteresowanie jest i będzie największym wyzwaniem.
10. Czym jest innowacja w marketingu?
Wychodzeniem poza schemat i wdrażanie nowych rozwiązań, niestosowanych wcześniej przez organizację, dla której pracujesz.
11. Skąd czerpiesz inspiracje i energię do pracy? Co Cię motywuje?
Sport, sport i jeszcze raz sport. Od dziecka gram w piłkę nożną, biegam, wspinam się i chodzę po tych trochę wyższych szczytach. Ogólnie uwielbiam zdrową rywalizację i to ona mnie motywuje i napędza w życiu prywatnym, jak i zawodowym.
O rozmówcy:
Przemysław „Albert” Alberski swoje predyspozycje organizatorskie i przywódcze rozwijał przez 14 lat pracy w marketingu. Przed dołączeniem do TOTALbet pracował w funduszu Private Equity Solter Capital oraz sklepie piłkarskim Zgoda FC, gdzie zgłębiał know how biznesu, którego był pomysłodawcą oraz współwłaścicielem. Równolegle przez dwa lata pełnił funkcję dyrektora operacyjnego z ramienia Anny Lewandowskiej w jej spółkach, gdzie był odpowiedzialny m.in. za uruchomienie takich brandów jak: Phlov by Anna Lewandowska czy cateringu dietetycznego – Supermenu.