fot. depositphotos.com
Obecnie przed materiałami wideo w bezpłatnej wersji YouTube wyświetlają się dwie reklamy, których nie można pominąć. W sieci pojawiły się jednak informacje o tym, że platforma do strumieniowego przesyłania wideo planuje zwiększyć liczbę niepomijalnych reklam – z dwóch do pięciu.
Zobacz również
Obecnie w kilku krajach zakończyły się testy ad pods, czyli bloków wielu reklam wyświetlanych jedna po drugiej.
youtube just gave me 5 long unskipable ads pic.twitter.com/FgUUrzZvoB — The Ricked One (@LoganC01962550) September 8, 2022
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Więcej krótszych reklam i mniej przerw
YouTube poinformowało, że większa liczba reklam nie będzie dotyczyć wszystkich filmów. Co więcej, każda z pięciu reklam będzie trwać maksymalnie 6 sekund, co łącznie nadal daje około pół minuty oczekiwania na rozpoczęcie wideo.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Może się to zdarzyć w przypadku pewnego formatu reklamy, nazywanego „reklamami w przerywniku”, które trwają do 6 sekund. Jeśli chcesz, możesz przesłać opinię bezpośrednio z YouTube za pomocą narzędzia do wysyłania opinii – czytamy w komunikacie YouTube na Twitterze.
hmm…this may happen with a certain type of ad format called bumper ads, since they’re only up to 6 seconds long. if you’d like, you can send feedback directly from YouTube via the send feedback tool — TeamYouTube (@TeamYouTube) September 7, 2022
Testy bloków reklamowych zostały wprowadzone w odpowiedzi na wyniki badań Google, które mówią, że im rzadziej seans jest przerywany, tym większe prawdopodobieństwo, że widzowie będą dalej oglądać filmy. Jak tłumaczy firma, reklamy są zazwyczaj wyświetlane widzom oglądającym dłuższe treści, aby ograniczyć przerwy na reklamy, a jednocześnie zapewnić korzyści twórcom i reklamodawcom.
Bloki reklamowe mogą wyświetlać dowolną kombinację reklam In-Stream niemożliwych do pominięcia, reklam In-Stream możliwych do pominięcia oraz przerywników (bumpers).
W YouTube pomagamy markom w dotarciu do użytkowników z całego świata i stale testujemy nowe sposoby wyświetlania reklam, aby ulepszyć doświadczenia użytkowników z ich oglądania. Ostatnio przeprowadziliśmy mały eksperyment w części krajów, który polegał na wyświetlaniu wielu reklam w postaci bloków reklamowych (ad pods) w trakcie odtwarzania przez odbiorców dłuższych filmów na podłączonych do sieci telewizorach. Obecnie naszym celem jest zwiększenie satysfakcji widzów poprzez skrócenie przerw na reklamy. Eksperyment został już oficjalnie zakończony – czytamy w oficjalnym oświadczeniu Google.
PS
Od 2020 roku użytkownicy YouTube’a zyskali większą kontrolę nad wyświetlaniem przed filmami reklam z kategorii hazard i alkohol. W tym roku firma umożliwiła zmniejszenie liczby reklam dotyczących odchudzania, ciąży i randek.