YouTube chce wyświetlać więcej reklam, których nie można pominąć

YouTube chce wyświetlać więcej reklam, których nie można pominąć
Już nie dwie, ale pięć – tyle reklam możemy niebawem zobaczyć przed wyświetleniem filmu na YouTube. Google przeprowadziło testy bloków reklamowych, czyli nowego sposobu wyświetlania treści promocyjnych przed dłuższymi materiałami.
O autorze
1 min czytania 2022-09-15

fot. depositphotos.com

Obecnie przed materiałami wideo w bezpłatnej wersji YouTube wyświetlają się dwie reklamy, których nie można pominąć. W sieci pojawiły się jednak informacje o tym, że platforma do strumieniowego przesyłania wideo planuje zwiększyć liczbę niepomijalnych reklam – z dwóch do pięciu.

Obecnie w kilku krajach zakończyły się testy ad pods, czyli bloków wielu reklam wyświetlanych jedna po drugiej

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej krótszych reklam i mniej przerw

YouTube poinformowało, że większa liczba reklam nie będzie dotyczyć wszystkich filmów. Co więcej, każda z pięciu reklam będzie trwać maksymalnie 6 sekund, co łącznie nadal daje około pół minuty oczekiwania na rozpoczęcie wideo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Może się to zdarzyć w przypadku pewnego formatu reklamy, nazywanego „reklamami w przerywniku”, które trwają do 6 sekund. Jeśli chcesz, możesz przesłać opinię bezpośrednio z YouTube za pomocą narzędzia do wysyłania opinii – czytamy w komunikacie YouTube na Twitterze.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Testy bloków reklamowych zostały wprowadzone w odpowiedzi na wyniki badań Google, które mówią, że im rzadziej seans jest przerywany, tym większe prawdopodobieństwo, że widzowie będą dalej oglądać filmy. Jak tłumaczy firma, reklamy są zazwyczaj wyświetlane widzom oglądającym dłuższe treści, aby ograniczyć przerwy na reklamy, a jednocześnie zapewnić korzyści twórcom i reklamodawcom.

Bloki reklamowe mogą wyświetlać dowolną kombinację reklam In-Stream niemożliwych do pominięciareklam In-Stream możliwych do pominięcia oraz przerywników (bumpers).

W YouTube pomagamy markom w dotarciu do użytkowników z całego świata i stale testujemy nowe sposoby wyświetlania reklam, aby ulepszyć doświadczenia użytkowników z ich oglądania. Ostatnio przeprowadziliśmy mały eksperyment w części krajów, który polegał na wyświetlaniu wielu reklam w postaci bloków reklamowych (ad pods) w trakcie odtwarzania przez odbiorców dłuższych filmów na podłączonych do sieci telewizorach. Obecnie naszym celem jest zwiększenie satysfakcji widzów poprzez skrócenie przerw na reklamy. Eksperyment został już oficjalnie zakończony – czytamy w oficjalnym oświadczeniu Google.

PS
Od 2020 roku użytkownicy YouTube’a zyskali większą kontrolę nad wyświetlaniem przed filmami reklam z kategorii hazard i alkohol. W tym roku firma umożliwiła zmniejszenie liczby reklam dotyczących odchudzania, ciąży i randek.