Tym razem Citroen wraca do klasyki z początków XX wieku i stawia na minimalizm. Nowe logo zawierające dwa proste szewrony w owalu do złudzenia przypomina pierwszy znak graficzny firmy, który zaprojektował sam założyciel marki w 1919 roku. Właśnie wtedy Andre Citroen zainspirował się sukcesem swojej pierwszej firmy produkującej przekładnie zębate w kształcie jodełek.
Tym samym marka ma nadzieję, że wizualnie wyróżniający się znaczek stanie się natychmiast rozpoznawalnym elementem charakterystycznym dla wszystkich modeli Citroena.
Zobacz również
Nowe logo to nie jedyna zmiana w identyfikacji wizualnej Citroena. Zostanie ona oparta na uproszczonej palecie kolorów z odcieniami beżu i szarości, które gdzie niegdzie będą wzbogacone dwoma nowymi kolorami . Bardziej energiczna i charakterystyczna Infra-Red zastąpi obecnie stosowaną czerwień. Z kolei uspokajający niebieski kolor Monte Carlo powróci do portfolio samochodów w niedalekiej przyszłości. Dopełnieniem zmian wizualnych jest pojawienie się nowego podpisu marki, który przekonuje, że „Nic nie porusza nas jak Citroën”.
Zmienione logo i tożsamość Citroena w połączeniu z nowym hasłem podkreślają nadchodzącą rewolucję w podejściu marki do przyszłych rozwiązań w zakresie mobilności oraz jej zaangażowania w obsługę klienta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nasza nowa tożsamość jest eleganckim symbolem postępu, ponieważ przenosimy naszych klientów fizycznie – w odważnych, przyszłościowych pojazdach, które rzucają wyzwanie tradycyjnym regułom branżowym, a także emocjonalnie – zapewniając, że całe ich doświadczenie – w szczególności przejście na napęd elektryczny – jest bardziej przystępne, wygodne i przyjemne, niezależnie od ich potrzeb – mówi Vincent Cobée, dyrektor generalny Citroëna,
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowe logo zadebiutuje na „koncepcyjnym samochodzie rodzinnym” Citroena pod koniec września, a następnie stopniowo będzie zdobić kolejne pojazdy od połowy 2023 r.
PS
Niedawno również Skoda zmieniła swoje logo. Zmodyfikowana zostanie także częstotliwość wykorzystania znaku słownego marki – będzie prezentowany częściej niż logo firmy w komunikacji marketingowej.
fot. carscoops.com