Czy wiesz, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił opracować oficjalne rekomendacje w sprawie oznaczanie treści sponsorowanych w social mediach? Wszystko po to, aby uchronić konsumenta przed kryptoreklamą, która uniemożliwia samodzielną ocenę publikacji. Odbiorca ma prawo wiedzieć, czy dany post jest reklamą czy neutralną opinią influencera.
Jakie są nowe wytyczne dotyczące oznaczania treści reklamowych w social mediach? Tego dowiesz się z naszego szkolenia, podczas którego mówiona zostanie branża influencer marketingu oraz przedstawione zostaną wszelkie aspekty prawne z nią związane. Naszym celem jest przede wszystkim przedstawienie rekomendowanego sposobu prawidłowego oznaczania treści reklamowych (sponsorowanych) w mediach społecznościowych przez influencerów.
Zobacz również
Uczestnikom szkolenia (reklamodawcom, agencjom reklamowym, prowadzącym sklepy internetowe i innym twórcom internetowym) wyjaśnimy również, jaką moc prawną mają nowe rekomendacje i czym tak naprawdę grozi interwencja urzędu, jakim jest UOKiK.
Szkolenie poprowadzą:
- Dagmara Tarka
Psycholożka, ekspertka w dziedzinie public relations i influencer marketingu. Specjalizuje się w budowaniu skutecznych strategii PR dla brandów z segmentu lifestyle, beauty i fashion. Doradza w zakresie personal brandingu, tworząc efektywne plany rozwoju dla marki osobistej.Jest członkinią Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W organizacji pełni rolę koordynatorki klubu Personal PR i PR Gwiazd. Wykłada PR Modowy i PR lifestylowy na wydziale Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW. Systematycznie bierze udział w branżowych konferencjach i panelach jako specjalista komunikacji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Współprowadzi podcast „PR na backstage’u”, który powstaje we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Emilia Zakrzewska
Ekspertka ds. public relations i influencer marketingu z czternastoletnim doświadczeniem zawodowym. Posiada bogate doświadczenie w przygotowywaniu i realizacji strategii komunikacyjnych i marketingu oraz rozwoju biznesu w branży usług profesjonalnych realizowanych w Polsce i za granicą.Wykładowca akademicki w zakresie public relations, personal brandingu i marketingu. Doktorantka na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Autorka badań na temat roli mediów w kreowaniu wizerunku wpływowych kobiet.
Współprowadzi podcast „PR na backstage’u”, który powstaje we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii UW.
- Martyna Popiołek-Dębska
Radczyni prawna, inspektorka ochrony danych osobowych z dwunastoletnim doświadczeniem. Ekspertka w obszarze prawa e-commerce, prawa reklamy i marketingu, prawa konsumenckiego oraz ochrony danych osobowych. Aktualnie radczyni prawna w Grupie Kapitałowej CCC, odpowiedzialna m.in. za prawne aspekty działań marketingowych w tym współpracę z influencerami w Polsce i na rynkach zagranicznych.W ramach prowadzonej kancelarii wspiera przedsiębiorców w sporach z influencerami o naruszenie dóbr osobistych i w walce z tzw. „hejtem gospodarczym”. W wolnych chwilach aktywnie edukuje z prawa użytkowników serwisu Instagram prowadząc profil @mecenas.popiolek.debska.
Poniżej możesz zapoznać się z najnowszym odcinkiem podcastu PR na backstage’u, którego gośćmi są przedstawiciele UOKiK: Krzysztof Lehmann — z-ca Dyrektora Delegatury UOKiK w Bydgoszczy oraz Agnieszka Kowalska — social media manager, odpowiedzialni za pracę nad Rekomendacjami Prezesa UOKiK w sprawie oznaczenia reklam w social mediach.
Co zyskasz dzięki naszemu szkoleniu?
Dzięki naszemu szkoleniu dowiesz się m.in.:
- Jak w zgodzie z prawem oznaczać materiały reklamowe w social mediach?
- W jaki sposób formułować postanowienia umów z influencerami, aby były bezpiecznie i uchroniły zlecającego działania marketingowe od kar nakładanych przez UOKiK?
- Jakie działania można podjąć, aby zabezpieczyć zlecającego działania marketingowe przed niezgodnymi z umową (i prawem) działaniami influencerów?
- Czy są działania marketingowe w social media, do których wytyczne UOKiK nie będą miały zastosowania?
Kiedy odbędzie się szkolenie?
17 listopada 2022 w godzinach 09:00 – 13:00 (w trakcie przewidziana jest 20-minutowa przerwa).
Gdzie je organizujemy?
Szkolenie odbędzie się w pełni online.
Dla kogo jest to szkolenie?
Do wzięcia udziału zachęcamy:
- agencje influencer marketingowe, PR-owe, marketingowe, reklamowe,
- kreatywnych domów mediowych,
- firmy podejmujące współprace z influencerami,
- twórców i influencerów,
- dziennikarzy,
- prawników,
- użytkowników social mediów,
- wszystkich zainteresowanych branżą influencer marketingu, chcących zdobywać i poszerzać wiedzę w jej zakresie.
Co trzeba zrobić zrobić, żeby się zapisać?
Zapis na szkolenie możliwy jest w formie mailowej. Wiadomość potwierdzającą chęć udziału prosimy kierować na adres: [email protected]. Koszt całodniowego szkolenia wynosi 390 zł netto (479,70 zł brutto) – to cena przy zakupie udziału dla jednej osoby.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma także notatki i ćwiczenia od prelegentek w formie pliku PDF.
Więcej informacji, a także szczegółowy program szkolenia, poznacie na stronie Szkolenie – Nowe rekomendacje UOKiK dotyczące influencer marketingu.
Do zobaczenia online już 17 listopada!