Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Samochód za PIT? Warszawa ogłosiła loterię dla mieszkańców

Samochód za PIT? Warszawa ogłosiła loterię dla mieszkańców
Jak zachęcić mieszkańców Warszawy do rozliczania się z podatku PIT w tym mieście? Stołeczny ratusz wymyślił loterię, w której nagrodą jest samochód hybrydowy. Czy taka nagroda jest dobrą zachętą?
O autorze
2 min czytania 2023-01-20

fot. Vitalij Orjabka / Unsplash

W Warszawie mieszka ponad 2 mln osób, a stołeczni urzędnicy przypominają, że tylko niecałe 1,5 mln rozlicza w tym mieście swój PIT. To oznacza, że wpływy do budżetu są mniejsze niż się zakłada i można sfinansować mniej inwestycji, które są potrzebne stolicy.

– Każdego roku zachęcamy mieszkańców i mieszkanki, by rozliczać PIT w stolicy. W ten sposób każdy może pomóc rozwijać się stolicy, w której na co dzień mieszka – mówi Jakub Leduchowski z warszawskiego ratusza.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Władze miasta chcą teraz jeszcze aktywniej zachęcać do przekazywania części swojego podatku na rozwój infrastruktury i usług w mieście, w którym żyją i pracują. Pomysłem jest… zorganizowanie loterii, w której do wygrania będzie nagroda rzeczowa. 

– Mamy do czynienia z sytuacją, że z roku na rok władza centralna wielkimi nożycami obcina kolejne kawałki budżetu w Warszawie. Cała nadzieja w tych, którzy tu mieszkają i identyfikują się z naszym miastem. Mamy nadzieje, że pozostawią ten swój udział w PIT w naszym mieście. Zorganizowanie takiej loterii na pewno jest argumentem, który do wielu z nich może przemówić – mówi burmistrz dzielnicy Wola, Krzysztof Strzałkowski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nagroda w kontrze do ekologii

Główna nagroda jest najbardziej kontrowersyjnym elementem całego pomysłu – chodzi mianowicie oi samochód hybrydowy. Poza tym można też wylosować rowery elektryczne czy smartwatche.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Skąd te kontrowersje? Wiele osób podkreśla, że Warszawa należy do jednych z najbardziej zanieczyszczonych miast europejskich, gdzie dodatkowo wskaźnik motoryzacji rośnie tu z roku na rok. Niepokoi fakt, że miasto tylko temu przyklaskuje i rozdaje kolejne samochody.

Według najnowszych danych liczba samochodów na tysiąc mieszkańców przekracza 750 i nic nie wskazuje na to, żeby ta liczba miała zmaleć w najbliższym czasie. Nowa loteria z pewnością nie jest formą dawania dobrego przykładu – nawet jeśli chodzi o samochód hybrydowy. 

Dla chętnych jednak podpowiadamy, że aby wziąć udział w losowaniu, wystarczy wskazać w deklaracji podatkowej PIT za 2022 rok jako miejsce zamieszkania miasto stołeczne Warszawa i najpóźniej do 31 maja wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie placpitwwarszawie.pl. By to zrobić, nie trzeba być zameldowanym w Warszawie Za miniony rok z fiskusem trzeba rozliczyć się najpóźniej do 2 maja 2023 r.

PS W Warszawie uruchomiono Dojazdator

Warszawski Transport Publiczny zachęca do korzystania z Dojazdolatora – kalkulatora dojazdowego online, który obliczy koszty związane z dojazdem do pracy. Rozwiązanie ma pomóc w wyborze pomiędzy samochodem a transportem miejskim.

PS 2 W 2021 roku Warszawa wydała 20 tys. zł na promocję komunikacji miejskiej

Stolica zapłaciła za reklamę czterem influencerom, którzy przygotowali po jednym poście zachwalającym korzystanie z komunikacji miejskiej. Jednym z nich jest znana aktorka, która w swojej publikacji na social media bardziej skupiła się na… podkreślaniu zalet podróżowania samochodem.