fot. depositphotos.com
Hybrid jest międzynarodową spółką adtechową wchodzącą w skład większej grupy, wraz z VOX i MyFace. Jest to firma nie tylko zajmująca się reklamą i prowadzeniem kampanii digitalowych, ale także bardzo mocno osadzona w świecie technologii. Posiadając rozbudowane zaplecze technologiczne Hybrid stale rozwija i ulepsza swoje produkty, a także kładzie mocny nacisk na opracowywanie coraz to nowszych i bardziej efektywnych autorskich rozwiązań i narzędzi dla rynku digital. Wśród takich najnowszych innowacyjnych narzędzi opracowanych przez spółkę wymienić można Semantica 360°.
Zobacz również
– Nasz VOXexchange prężnie rozwija się i przenika do innych produktów, w tym do naszej konsoli DSP Hybrid. Wprowadzenie algorytmu computer vision pozwala na użycie targetowania kontekstowego przy zakupie kampanii display. Co więcej, nasza technologia semantyczna opiera się na analizie całego tekstu, co stanowi duży postęp w stosunku do dotychczas stosowanych słów kluczowych. Nasz nowy produkt Semantica 360° jest dostępny w konsoli i podzielony na kilkadziesiąt różnych kategorii safe i unsafe, co umożliwia dostosowanie kampanii do indywidualnych potrzeb – tłumaczy Andrzej Goleta, head of product global, VOX.
Efektywne targetowanie kontekstowe
Semantica 360° jest narzędziem adtechowym umożliwiającym dokładne targetowanie kontekstowe i optymalizowanie prowadzonych kampanii programmatic. Powstało ono na bazie wieloletniego doświadczenia Hybrid w pracy z wydawcami i reklamodawcami, a także przy wykorzystaniu i przeanalizowaniu ogromnej ilości danych z SSP VOX oraz zastosowaniu samouczących się algorytmów sztucznej inteligencji.
Semantica 360° wykorzystuje AI i technologię computer vision do rozpoznawania tekstu, obrazu, wideo i dźwięku. Pozwala to w pełni zrozumieć znaczenie zawartości danej strony i kontekst zamieszczonych na niej treści i dzięki temu wyświetlać odpowiednie reklamy w oparciu o najbardziej aktualne dane.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W odróżnieniu od klasycznego targetowania na słowa kluczowe, Semantica 360° w ramach oferowanych rozwiązań dokładnie analizuje kontekst i wydźwięk całego artykułu, w tym treści tekstowych, graficznych, wideo i audio. Na tej podstawie określa, czy dany materiał jest dla marki właściwym miejscem na reklamę, czy też nie i może jej zaszkodzić pojawienie się wśród takiej treści. Oczywiście dzieje się to w oparciu o wcześniejsze wytyczne podane przez markę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Semantica 360° pomaga skutecznie chronić reputację marki. Zastosowane w narzędziu algorytmy sztucznej inteligencji i technologia computer vision dokładnie skanują i analizują treści w celu znalezienia nieodpowiednich dla marki fragmentów, a po wykryciu takowego odfiltrowują niewłaściwy content. Co istotne, Semantica 360° ocenia poszczególne strony pod względem otoczenia reklamowego i atrakcyjności dla użytkownika, co pozwala wyświetlać reklamy w sprzyjającym marce środowisku i miejscu, w którym będą one dla użytkownika najbardziej atrakcyjne. Integracja z samym narzędziem jest niezwykle prosta i szybka, a w razie jakichkolwiek problemów można skorzystać z pomocy ekspertów Hybrid.
Obecnie Semantica 360° może analizować treści w języku polskim, angielskim i językach azjatyckich. Narzędzie może być także zintegrowane nie tylko z SSP od VOX (z grupy Hybrid), ale także z zewnętrznymi dostawcami SSP.
Korzyści z wykorzystania Semantica 360°
Wykorzystanie Semantica 360° w kampaniach digitalowych przede wszystkim pomoże zmaksymalizować ich efektywność. W ramach tradycyjnego targetowania w programmatic marki wykorzystują słowa kluczowe, aby określić, czy dana reklama ma się wyświetlać w otoczeniu konkretnej treści, czy też nie. Jednak pomijają one przy tym kontekst tej treści. Semantica 360° natomiast analizuje dogłębnie kontekst i na tej podstawie określa, czy dana treść jest negatywna czy pozytywna.
Przykładowo, dodając słowo covid do czarnej listy, nie wyświetlamy się na negatywnych treściach związanych z koronawirusem, jak artykuły o lockdownach czy liczbie nowych zakażeń i zgonów. Jednak tracimy też możliwość pojawienia się w treściach nawiązujących do covidu, ale pozytywnych w wydźwięku, jak chociażby jak kreatywnie spędzić czas z dzieckiem w domu podczas pandemii, gdzie możemy spokojnie wyświetlać reklamy, chociażby zabawek. Tak samo w przypadku słów takich jak alkohol – dzięki wykorzystaniu Semantica 360° możemy odróżnić negatywne powiązania kontekstowe, jak np. wypadek po alkoholu, od pozytywnych, jak alkohol do posiłku. Dzięki temu takiemu targetowaniu kontekstowemu prowadzone kampanie docierają do znacznie większego grona odbiorców i potencjalnych klientów, a marka nie traci wbrew pozorom dobrego placementu reklamowego.
Co ważne, zaimplementowane w narzędziu algorytmy same się uczą i podpowiadają, czy wybrane słowa kluczowe są dobre i ważne w danej sytuacji i kontekście, czy też może inne będą lepiej perforować i mieć większą efektywność. Wyłapują one zależności między słowami i pomagają ustalić, które słowo kluczowe jest ważne w danym kontekście i w danej treści, a które jest zbędne.
Semantica 360° pozwala także dostosować przekaz reklamowy do rzeczywistych zainteresowań użytkowników. Narzędzie pomoże Ci jak najlepiej dopasować reklamę do grupy odbiorców, poprzez wyświetlenie jej na właściwej platformie osobom, które są zainteresowane Twoim produktem w danej chwili. Kampanie reklamowe realizowane przy pomocy Semantica 360° charakteryzują się nie tylko niezwykle wysoką efektywnością, ale także 100% brand safety i viewability.
Targetowanie kontekstowe, które umożliwia Semantica, jest też niezwykle istotne z perspektywy nadchodzącej ery post-cookie. Technologia ta znacznie poprawia precyzję targetowania i ułatwia znalezienie grupy docelowej, a także jest równie skuteczna jak narzędzia oparte na tradycyjnej segmentacji odbiorców.
Więcej informacji na temat Semantica 360° i innych rozwiązań oferowanych przez Hybrid znajdziesz na stronach: Hybrid.ai i Hybrid.ai/Semantica.
Materiał reklamowy powstały na zlecenie Hybrid.