„Moja mama była słomką, a tata kubeczkiem. Można o mnie powiedzieć PARTY ANIMAL”. IKEA promuje pluszaki z materiałów z recyklingu

„Moja mama była słomką, a tata kubeczkiem. Można o mnie powiedzieć PARTY ANIMAL”. IKEA promuje pluszaki z materiałów z recyklingu
Zabawna kampania przygotowana przez agencję Ogilvy towarzyszy wprowadzeniu do sklepów IKEA przyjaznych dla środowiska pluszaków z serii Blåvingad.
O autorze
1 min czytania 2023-03-07

IKEA stara się wprowadzać coraz więcej produktów z materiałów pochodzących z recyklingu – ma to wpisywać się w politykę firmy, której nie są obce problemy ekologiczne. Jednym z takich produktów są zabawki z serii Blåvingad, które marka promuje w sympatycznych spotkać reklamowych i na plakatach w przestrzeni miejskiej. Widzimy w nich m.in. całkiem przyjaźnie wyglądającego rekina, który opowiedział historię poznania jego rodziców. 

Bohater opowiada, że ich ścieżki jego mamy i taty skrzyżowały się na luksusowym jachcie pływającym po Morzu Śródziemnym. Okazuje się, że jego rodzicami są… jednorazowe naczynia wykonane z plastiku (konkretnie była to słomka i kubeczek na imprezowy napój). Tym sposobem pluszowy rekin przyznaje się do tego, że powstał z przetworzonego plastiku i mówi, że można go nazwać „imprezowiczem” ze względu na jego pochodzenie.

Pozostali dwaj bohaterowie – sycylijski płetwal błękitny i orka – również opowiadają swoje historie rodzinne. W każdej z nich pojawia się wątek przetwarzania plastikowych odpadów. Wszystkie pluszaki są dowodem na to, że warto dawać im nowe życie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Kolekcja Blåvingad jest inspiracją dla wszystkich i zachętą do bardziej ekologicznego, zrównoważonego życia. Wszyscy dzielimy ten sam dom, dlatego ważne jest, abyśmy wzięli odpowiedzialność i pracowali na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości – mówi Carla Klumpenaar, dyrektor generalny ds. marketingu, komunikacji w IKEA Al-Futtaim, obejmująca sklepy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Katarze, Egipcie i Omanie (w tych krajach ukazała się kampania).

Efekty zabawnej kampanii stworzonej przez agencję Ogilvy można podziwiać w sieci, telewizji, radiu i w przestrzeni publicznej (OOH).

Słuchaj podcastu NowyMarketing


NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Wspólna kolekcja IKEA i Marimekko

Natura Północy, fińska sauna i wellness były głównymi inspiracjami IKEA i Marimekko do stworzenia wspólnej kolekcji BASTUA. Seria składająca się z 26 produktów, w tym mebli, szklanych naczyń i tekstyliów ozdobionych charakterystycznymi dla fińskiej marki żywymi printami, trafi do sprzedaży w marcu.