21 marca ruszyła druga edycja konkursu „Ogródki ze smakiem”, w którym przedszkola z całej Polski mogą wygrać ogródki warzywne. Inicjatorem akcji jest marka Electrolux, która po raz kolejny zaszczepia w najmłodszych pasję do ogrodnictwa i warzyw, a tym samym troszczenia się o naszą planetę. Akcję wspierają: Maja Popielarska i Jagna Niedzielska.
„Ogródki ze smakiem” to ogólnopolski konkurs realizowany w ramach kampanii „Szwedzki sposób na gotowanie bez marnowania”, zainicjowanej w 2022 r. przez markę Electrolux. Konkurs kierowany jest do przedszkoli w całej Polsce, a nagrodą główną jest wykonanie ogródka warzywnego w zwycięskich przedszkolach.
Zobacz również
W tym roku, po sukcesie pierwszej edycji konkursu, Electrolux postanowił podwoić pulę nagród głównych i przyznać ich aż 10 – 5 za zajęcie pierwszego miejsca i 5 za zajęcie drugiego miejsca. Zwycięskie przedszkola otrzymają ogródki warzywne, a laureaci drugiego miejsca – mobilne miniogródki w doniczko-szklarniach. Dwudziestu pozostałych finalistów konkursu otrzyma natomiast zestawy narzędzi ogrodniczych. Nagroda główna, poza samym ogródkiem, obejmuje także warsztaty z prowadzenia i pielęgnacji ogródka. W tym roku konkurs „Ogródki ze smakiem” rusza 21 marca.
– Electrolux to szwedzki producent sprzętu AGD, ale także firma, która w ramach swojej działalności promuje gospodarkę obiegu zamkniętego oraz zrównoważonej produkcji i konsumpcji żywności. Nasze zeszłoroczne doświadczenia przy I edycji konkursu „Ogródki ze smakiem” pokazały, że za działaniami odpowiadającymi na prawdziwe potrzeby odbiorców idą realne zmiany. Potwierdziły to pozytywne reakcje przedszkoli na naszą akcję oraz zaangażowanie rodziców, opiekunów i dzieci w głosowanie i pielęgnację ogródków. Dodatkowo, ku zaskoczeniu i radości rodziców, dzieci, które zajmowały się ogródkami chętniej zjadały dania z warzywami! Dlatego bardzo cieszymy się, że możemy kontynuować „Ogródki ze smakiem” w tym roku i działać na rzecz edukacji dzieci w zakresie ekologii, zdrowego odżywiania i niemarnowania jedzenia. To od najmłodszego pokolenia najlepiej zaczynać zmianę na lepsze. – mówi Kamila Cap, brand marketing manager kategorii Taste w Electrolux.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Konkursowi towarzyszy specjalna strona www.ogrodkizesmakiem.pl, która powstała w zeszłym roku i jest stale rozbudowywana o nowe materiały edukacyjne przygotowywane przez ekspertów akcji zajmujących się ogrodnictwem, ekologią i tematyką less waste. Są to poradniki i tutoriale na temat założenia ogródka i pielęgnacji ogrodu, konspekty oraz scenariusze zajęć dla dzieci.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Patronem honorowym akcji jest PAN Ogród Botaniczny – Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie. Konkurs wspierają: Bank Żywności SOS w Warszawie, Fundacja TupTupTup oraz magazyn Bliżej Przedszkola.
Maja Popielarska i Jagna Niedzielska wspierają „Ogródki ze smakiem”
Electrolux zaprosił do promocji projektu „Ogródki ze smakiem” powszechnie znane i bardzo popularne, kojarzone z tematyką less waste, ogrodnictwa i ekologii Maję Popielarską i Jagnę Niedzielską.
Maja Popielarska wspiera konkurs na wielu płaszczyznach – przygotowała tekst programowy o roli ogródków warzywnych w edukacji wczesnoszkolnej na stronę akcji ogrodkizesmakiem.pl oraz do publikacji poświęconej pielęgnacji ogródków warzywnych dla przedszkoli biorących udział w konkursie, uczestniczyła w webinarze skierowanym do nauczycieli przedszkolnych nt. zakładania ogródków warzywnych. Zaprasza i dopinguje przedszkola do wzięcia udziału w konkursie w swoich kanałach SoMe. Zasiada także w jury konkursu.
– Zakładanie i pielęgnacja przedszkolnych ogródków to doskonały obszar do prowadzenia zajęć na powietrzu. Pomaga w rozwoju dzieci w zakresie manualnym i artystycznym, ułatwia prowadzenie obserwacji roślin i zwierząt oraz badania wpływu pogody. Przedszkolny ogródek to nie tylko miejsce zbierania plonów, ale świetne pole do obserwacji zjawisk zachodzących wokół nas i eksperymentowania. Już wiemy, że do dużej grupy zeszłorocznych „zawodników” chce dołączyć kolejna. Cieszy mnie to ogromnie, bo właśnie przedsięwzięcia takie jak „Ogródki ze smakiem”, promujące aktywność opartą na obcowaniu z naturą, pomagają budować wrażliwość i wzbudzają zainteresowanie najmłodszych. – mówi Maja Popielarska, dziennikarka, prezenterka, miłośniczka natury i ogrodnictwa oraz promotorka akcji „Ogródki ze smakiem”.
Natomiast Jagna Niedzielska, propagatorka nurtu zero waste w kulinariach, występuje w materiale video inaugurującym akcję i zachęca do uczestnictwa w konkursie. Film promujący konkurs z udziałem Jagny będzie publikowany w kanałach SoMe marki Electrolux oraz wśród partnerów projektu. Dodatkowo, Jagna stworzy przepisy w duchu less waste na wykorzystanie plonów ogródkowych. Będzie można je znaleźć na stronie akcji i w manualu dotyczącym pielęgnacji ogródków warzywnych dla przedszkoli.
Za pomysł, strategię, kreację, współpracę z promotorkami akcji, media relacje oraz działania branded content odpowiada agencja Cut the Mustard. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith.