fot. The Drum
Kampania „Ketchup Fraud” została zainspirowana nagraniem ze Snapchata, na którym widać, jak pracownik restauracji napełnia butelkę Heinz ketchupem innej marki. Praktyka napełniania butelek po ketchupie Heinz nie jest nowa. Jedno ze znanych nagrań, które w 2016 roku zostało opublikowane na Twitterze, pochodzi z restauracji Nando’s.
Zobacz również
– Widzieliśmy kogoś przyłapanego na akcie uzupełniania Heinza zwykłym keczupem, co skłoniło nas do dalszych poszukiwań – komentuje Megan Lang, dyrektor marketingu w Heinz North America.
Tym razem, marka Heinz zachęciła konsumentów do oznaczania w serwisie Instagram tych restauracji, które stosują podobne praktyki. Okazało się, że jest ich nadal wiele.
– To prawdziwe zachowanie, które zauważyliśmy na całym świecie i chcieliśmy je ujawnić. To pokazuje, jak wielką wagę ma marka Heinz i jak bardzo sama butelka świadczy o jakości – powiedział Mike Dubrick, dyrektor kreatywny i partner Rethink w oświadczeniu prasowym.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania „Ketchup Fraud”, opracowana przez Rethink, obejmuje media społecznościowe, gazety, czasopisma, ale także reklamy OOH w Nowym Jorku i Chicago. Hasło, które pojawia się na grafikach brzmi: „Even when it isn’t Heinz, it has to be Heinz”. Marka chce w ten sposób podkreślić tradycję i popularność produktu. Dzięki oznaczeniom na Instagramie, Heinz chce bezpośrednio skontaktować się z restauracjami, które oszukują konsumentów, w celu rozmowy na temat współpracy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Heinz zaskakuje po raz kolejny
Marka Heinz podejmuje się niestandardowej kampanii kolejny raz. Do tej pory podobną aktywację podjęła w listopadzie 2022 roku. W ramach akcji „Tip for Heinz”, konsumenci zostawiali symboliczny napiwek z krótkim dopiskiem na paragonie. Celem kampanii było wprowadzenie ketchupu marki Heinz do jeszcze większej liczby restauracji. Klienci, którzy przekazali napiwek i pochwalili się tym w mediach społecznościowych, mogli wygrać jego zwrot, a lokale, które wprowadziły do oferty ketchup Heinz, mogły otrzymać bezpłatną całoroczną dostawę produktu.
PS Heinz i Absolut stworzyli popularny sos do makaronu
Viralowy sos z TikToka zamknięty w słoiku. Marka Heinz oraz Absolut połączyły siły i stworzyły sos pomidorowy z wódką, który w 2020 roku bił rekordy popularności. Przy okazji promocji nowego produktu, twórcy zainspirowali się słynnymi reklamami marki Absolut z lat 80., które zostały stworzone przez Andy’ego Warhola.