Kilka dni temu ruszyła kampania „Ketchup Fraud”, w ramach której Heinz walczy z oszustwami restauratorów, którzy uzupełniają butelki po ich produkcie innymi sosami. Tym razem turecki oddział Wunderman Thompson poszedł o krok dalej i postanowił znaleźć dokładny odcień czerwieni, jaką powinien mieć oryginalny produkt.
– Mieszkańcy Turcji kochają Heinza i chcą, aby serwowano go w restauracjach, które odwiedzają. Problem polega na tym, że niektóre małe, tradycyjne restauracje lub firmy napełniają butelkę Heinza różnymi markami ketchupu i podają je jako oryginał – skomentował Ümit Taşlı, dyrektor kreatywny Wunderman Thompson w Turcji.
Zobacz również
Agencja kreatywna z Turcji stworzyła etykietę kontrolną, która ma pomóc klientom określić czy ketchup został wyprodukowany przez Heinz, czy jest podróbką. Na krawędzi etykiety znajduje się dokładny odcień czerwieni oryginalnego produktu. Jeśli kolor nie pasuje do sosu, który jest w butelce, oznacza to, że nie jest ketchupem od Heinz.
– Chcieliśmy położyć kres tym tak zwanym „oszustwom związanym z ketchupem” i stworzyć innowacyjne rozwiązanie, które pomoże klientom określić, czy jedzą prawdziwy produkt – powiedział Onur Kutluer, dyrektor kreatywny w Wunderman Thompson w Turcji.
Butelki z etykietą kontrolną trafiły do różnych restauracji w Turcji. Dodatkowo, zespół opracował także filtr na Instagramie, który również pomaga w zidentyfikowaniu oryginalnego ketchupu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Heinz walczy z ketchupowymi oszustwami restauratorów w ramach kampanii „Ketchup Fraud”
Marka Heinz powróciła z nową kampanią opracowaną przez Rethink. Tym razem odnosi się w niej do restauratorów, którzy napełniają butelki ketchupu Heinz produktami innych marek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing