Walka ze sztuczną inteligencją w przemyśle muzycznym trwa. Dołącza do niej Universal Music Group, która w marcu br. wysłała oświadczenie do Spotify, Apple Music oraz innych platform streamingowych z przypomnieniem, że AI wykorzystuje utwory chronione prawem autorskim bez zgody właścicieli dóbr.
Zobacz również
Potentat rynku muzycznego chce, by platformy zablokowały możliwość scrappingu danych, czyli gromadzenia takich informacji jak np. teksty piosenek czy linie melodyczne utworów chronionych prawem autorskim.
– Nie zawahamy się przed podjęciem kroków w celu ochrony naszych praw i praw naszych artystów – komentuje Universal Music Group w wiadomości skierowanej do platform streamingowych.
UMG dodaje, że posiada zobowiązania wobec swoich artystów, nie tylko komercyjne, ale także moralne i chce zapobiegać nielegalnemu wykorzystywaniu muzyki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Sztuczna inteligencja a ochrona danych osobowych
AI generuje nie tylko teksty, ale także dzieła audio oraz wizualne. To, co je łączy to wykorzystywanie w procesie twórczym wcześniej zgromadzonych danych z istniejących już utworów. W branży trwa obecnie gorąca dyskusja odnośnie tego, czy takie działanie jest łamaniem praw autorskich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Wpływ sztucznej inteligencji na działania marketingowe
Rewelacje związane z rozwojem sztucznej inteligencji i jej zastosowaniem w różnych dziedzinach życia i biznesu od kilku miesięcy nie schodzą z ust znawców rynku. Jak sztuczna inteligencja wpłynie na działania marketingowe i które narzędzia pozwolą nam rozwinąć potencjał własnej strategii e-marketingowej?
PS 2 Czy nowe technologie zabiorą nam zawód?
Z jednej strony jesteśmy zachwyceni możliwościami AI, z drugiej pojawia się w nas przerażenie. Wiele osób pracujących w marketingu i komunikacji zastanawia się, jaki wpływ AI będzie miało na przyszłość obranej przez nich ścieżki kariery. Czy copywriter, social media manager lub e-mail marketer będzie jeszcze potrzebny?