Na kreatywnym marketingu zjadł zęby. Mówi też, że odebrał najbardziej klasyczną edukację, jeśli chodzi o tworzenie marek i budowanie strategii. Maciek Nowicki, kolejny gość NowyMarketing Podcast, do niedawna był dyrektorem kreatywnym w Saatchi&Saatchi (wcześniej w Isobar), a dziś współtworzy nowy koncept All Things AI, który stawia przede wszystkim na wykorzystanie sztucznej inteligencji.
W ramach nowego odcinka naszego podcastu postanowiliśmy porozmawiać z Maćkiem o tym, jak widzi rozwój branży marketingowej w dobie gwałtownego rozwoju narzędzi z obszaru AI.
Zobacz również
– W opinii wielu osób to największa zmiana, jaka zachodzi i zajdzie w historii ludzkości. To nie jest „internet 2.0″ ani „rewolucja przemysłowa 2.0″. To jest coś zupełnie innego. Sam Craig Mundie z Microsoftu mówił, że „sztuczna inteligencja zmieni wszystko i zmieni sposób, w jaki zajmujemy się wszystkim” – opowiada Maciek Nowicki.
Czy ten postęp technologiczny zatrzęsie rynkiem i wyeliminuje z niego copywriterów, grafików i dyrektorów kreatywnych? Czy marki dostaną wkrótce wszystkie narzędzia do tego, aby samodzielnie budować swoją strategię komunikacyjną, a marketerzy okażą się w tym wszystkim całkowicie zbędni?
– Ciśnienie w agencjach, aby generować dużo więcej contentu będzie spore, bo klienci będą oczekiwać, że dostaną znacznie więcej za wydany budżet. Przez to agencje staną się wydajne o wiele szybciej niż będzie rósł rynek reklamowy. Przy obecnym stanie zatrudnienia po prostu nie będzie gdzie upchnąć tej pracy, która będzie generowana dzięki wzrostowi i wydajności – dodaje Nowicki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zapraszamy do wysłuchania nowego odcinka podcastu i śledzenia Maćka Nowickiego na LinkedInie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing