fot. Fortnite
Kreatorami przestrzeni są twórcy z Alliance Studios, którym udało się odtworzyć wirtualny namiot handlowy oraz Art Park, a także pustynne niebo, góry, boiska do gry w piłkę nożną i charakterystyczne dla festiwalowego krajobrazu palmy.
Zobacz również
W Art Parku znalazły się wirtualne repliki najbardziej rozpoznawalnych instalacji artystycznych, które realnie znajdują się na festiwalu. Były to m.in. diabelski młyn, Spectra czy słynne balony.
Gracze mogli również uczestniczyć w wydarzeniach muzycznych i artystycznych, takich jak minigry i zadania. Nie zabrakło także muzyki, którą udostępniło radio Icon. Playlista zawierała utwory z programu Coachella 2023.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pojawiły się także akcenty modowe. Podobnie jak w zeszłym roku, gracze mogli kupić stroje inspirowane Coachellą. W tym roku pojawiły się dwa nowe outfity nazwane „Sunset Alto” i „Desert Dawn Lyric”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Przyszłość muzyki i dzieł sztuki w grach nie powinna naśladować świata rzeczywistego, ale wyobrażać sobie na nowo magię i czynić ją bardziej dostępną za pośrednictwem nowego medium. Wierzymy, że najlepszym sposobem na to jest umożliwienie artystom pokazania nam drogi. Tak jak festiwal IRL jest sceną dla muzyków, tak wyspa Coachella jest teraz płótnem dla twórców gier. Fortnite zapewnia narzędzia potrzebne do zapraszania twórców i fanów do udziału w tym procesie twórczym – powiedział w oświadczeniu Sam Schoonover, lider innowacji w Coachella.
Premiera Coachella Island odbyła się 14 kwietnia.
PS Marka Absolut wprowadziła festiwal Coachella do metawersum
Absolut, wieloletni sponsor Coachelli, postanowił odtworzyć festiwalowe doświadczenia w wirtualnym świecie. W tym celu powstał projekt Absolut.Land na platformie Decentraland, łączący uczestników prawdziwego wydarzenia z członkami metaverse’u.
PS 2 Heinz stworzył wyspę Fortnite, aby zwrócić uwagę na pogarszający się stan zdrowia gleby na świecie
Heinz i eksperci od e-sportów z Druid Gaming, stworzyli jedyną w swoim rodzaju wyspę w Fortnite inspirowaną gospodarstwami producentów pomidorów Heinz. Marka chce w ten sposób edukować konsumentów na temat fundamentalnej roli, jaką odgrywa zdrowa gleba.