Gdy Mark Zuckerberg ogłaszał swój rewolucyjny pomysł, czyli metaversum, wiele firm od razu zdecydowało się zainwestować w technologie i całe zastępy specjalistów od wirtualnej rzeczywistości. Wszystko po to, aby być przygotowanym na moment, w którym cyfrowy świat będzie czymś zupełnie powszechnym i dostępnym w większości domów.
Zresztą nic dziwnego, że w to uwierzono – Zuckerberg od początku powtarzał, że rozwój tej technologii postępuje w tak szybkim tempie, iż w ciągu dekady w tym nowym wirtualnym świecie będzie egzystował aż miliard użytkowników. Specjaliści twierdzili, że faktycznie rozwój tego złożonego zjawiska może nastąpić szybciej niż nam się wydaje, bo tak naprawdę jest to tylko kolejny etap w digitalizacji naszego życia, który rozpoczęły media społecznościowe.
Zobacz również
Okazuje się jednak, że rozwój nie następuje tak szybko, a firmy odnotowują na razie głównie straty w związku z poczynionymi inwestycjami. Jedną z nich jest Disney, który zdecydował się zamknąć swoją jednostkę Metaverse.
Jeszcze w listopadzie zeszłego roku szef firmy, Robert Inger, pozytywnie wyrażał się o wykorzystaniu nowych technologii w branżach gier wideo, parkach rozrywki oraz innych atrakcjach dla fanów Disneya. Ostatecznie wszystkie inwestycje związane z rozwijaniem Metaverse w Disney’u nie przyniosły pozytywnych rezultatów. Rok po uruchomieniu powołana jednostka nadal debatowała nad tym, jak najlepiej zmaksymalizować wykorzystać wirtualny świat i poprawić doświadczenia klientów, ale planów nie wprowadzono w życie. Zdecydowano się więc na rozwiązanie jednostki – w firmie pozostanie kierownik Mike White, ale jego 49 podwładnych zostanie zwolnionych.
Najciekawsze reklamy świąteczne 2024 [PRZEGLĄD]
Zdaniem specjalistów z branży, taki krok ze strony Disney’a to pierwsza tura zwolnień w całej firmie. Firma jest bowiem przygotowana na poważną restrukturyzację, która miałaby miejsce w ciągu najbliższych kilku miesięcy i miała wpływ na około 7 000 pracowników. Dzięki temu uda jej się obniżyć koszty o 5,5 miliarda dolarów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy inni giganci technologiczni także porzucą plany o rozwijaniu się w ramach Metaverse? Amazon, Microsoft, Alphabet i Spotify również planują redukcję etatów także być może i tam ucierpią na tym plany związane z podbojem wirtualnej rzeczywistości.
PS 1 Czy w Metaverse poczujemy fizyczny ból?
Japoński startup pracuje nad stworzeniem rzeczywistych doświadczeń
PS 2 Czy Metaverse i Mark Zuckerberg uratują pół Ziemi?
Metaverse – wirtualny świat rodem z Matrixa będzie przyszłością internetu i konsumowania treści? Tak uważa Mark Zuckerberg czy Microsoft. Jak jednak sprawa wygląda w rzeczywistości? Sprawdź specjalny odcinek NowyMarketing Podcast.