Po raz pierwszy w historii, dwie największe legalne firmy bukmacherskie w Polsce, połączą siły we wspólnej, pionierskiej kampanii nagłaśniającej problem szarej strefy.
STS i Fortuna zrealizują ogólnopolską kampanię pod hasłem „Graj Legalnie”, której celem jest walka z rosnącą szarą strefą. Głównymi narzędziem, które zostanie wykorzystane w kampanii w trakcie 32. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy, jest podmiana brandingu STS i Fortuny na strojach i bandach LED sponsorowanych przez nie drużyn na logotyp akcji będący hasłem „Graj Legalnie”. Ponadto, obie firmy korzystać będą ze wspólnie wypracowanego key visual, na podstawie którego publikowane będą posty na mediach społecznościowych STS i Fortuny informujące o kampanii.
Zobacz również
Najbardziej widoczne zmiany wizualne dotyczyć będą Lecha Poznań. STS zniknie z frontu trykotów “Kolejorza”, a w jego miejsce pojawi się logo kampani, które zastąpi także znak Fortuny z tyłu koszulek Legii Warszawa i Miedzi Legnica. Pozostałe drużyny, czyli Jagiellonia Białystok, Widzew Łódź, Zagłębie Lubin (STS) oraz Radomiak (Fortuna), sponsorowane przez dwie największe legalne firmy bukmacherskie, logotypy sponsorów na rękawkach zakryją specjalnymi opaskami, na których pojawi się logo akcji.
Ponadto, przed rozpoczęciem meczów 32. kolejki, zawodnicy wspomnianych klubów wybiegną na rozgrzewkę w okolicznościowych koszulkach, by jeszcze wyraźniej zaakcentować całą kampanię. W trakcie meczu zmianie ulegnie także komunikacja na bandach obwodowych LED. Cały czas zarezerwowany dla firm bukmacherskich, zostanie przeznaczony na promowanie kampanii „Graj Legalnie”. Taka sama sytuacja – z bandami LED – będzie miała miejsce podczas rozgrywek Fortuna 1. Ligi, gdzie nazwę sponsora tytularnego nosi Fortuna oraz w trakcie spotkań fazy play-off Polskiej Ligi Siatkówki, której sponsorem jest STS.
– Organizując wspólną akcję, chcemy po raz kolejny zwrócić uwagę na to, jak ogromnym problem dla wszystkich legalnie działających w Polsce firm bukmacherskich jest rosnąca z roku na rok szara strefa. Oczywiście zauważamy i doceniamy działania rządu wymierzone przeciwko firmom, które działają w Polsce bez licencji, ale oceniamy je wciąż jako zdecydowanie niewystarczające. Legalna część branży od lat apeluje o wprowadzenie bardziej zdecydowanych działań wobec firm działających poza polskim prawem, w tym o skuteczniejsze blokowanie nielegalnych witryn internetowych oraz płatności na ich rzecz – mówi Mateusz Juroszek, prezes STS S.A.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– O ile nowelizacja ustawy hazardowej z 2017 roku wyraźnie poprawiła sytuację w sektorze, to problem szarej strefy nadal nie został zażegnany. Co więcej, szara strefa cały czas rośnie nominalnie. Uważamy, że bardziej liberalny charakter regulacji prawnych, podobny do tego w większości krajów Unii Europejskiej, skutkowałyby dynamicznym rozwojem rynku bukmacherskiego w Polsce. To z kolei wiązałoby się ze zwiększonymi przychodami zarówno legalnych operatorów, jak i budżetu Państwa czy podmiotów sportowych wspieranych przez firmy bukmacherskie każdego roku milionowymi kwotami w ramach umów sponsoringowych – mówi Konrad Komarczuk, prezes Fortuny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inicjatorami i pomysłodawcami akcji są STS i Fortuna, dwie największe firmy bukmacherskie, do których należy ok. ¾ legalnego rynku bukmacherskiego w Polsce. Mają one na celu zwrócenie uwagi na pogłębiający się w Polsce problem szarej strefy na rynku zakładów bukmacherskich. W 2021 roku stanowiła ona blisko połowę (45%) całego rynku zakładów bukmacherskich online.
PS STS przedłużył umowę sponsorską z PZPN
STS pozostanie Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej do 31 lipca 2026 roku. Bukmacher z drużyną narodową związany jest nieprzerwanie od lipca 2014 roku.