Jednym z wydarzeń, które przyciąga do miasta miliony ludzi, nie tylko miłośników świata mody, ale i po prostu turystów to Fashion Week w Mediolanie. W odpowiedzi na problem, z którym spotykali się dotychczas uczestnicy i zwiedzający, włoski oddział McDonald’s postanowił nawiązać współpracę z Leo Burnett Italia.
Nowym, pomysłowym rozwiązaniem okazał się być projekt TableToGo, czyli limitowany, nadający się do recyklingu pakiet, który można przymocować do słupków miejskich i przekształcić w stolik dla dwóch osób. Wizualnie pudełko przypomina torbę, którą swobodnie można przenieść i rozłożyć w wybranym przez siebie miejscu.
Zobacz również
Po rozłożeniu na „stole” mogły zmieścić się dwie kanapki, dwie porcje frytek oraz dwa napoje w specjalnie przystosowanych na nie wgłębieniach.
– Projektowanie jest najlepsze, gdy rozwiązuje problemy w prosty i estetyczny sposób, upraszczając i poprawiając życie ludzi. Zaprojektowaliśmy i opracowaliśmy TableToGo, kierując się tą ambicją, i jesteśmy dumni, widząc, jak jest w użyciu i wywołuje uśmiech i ciekawość u tych, którzy z niego korzystają – mówi Neta Ben-Tovim, dyrektor kreatywny i szef działu projektowania Leo Burnett Italia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
TableToGo był dostępny dla klientów, którzy złożyli zamówienie za pośrednictwem aplikacji. Mobilne składanie zamówień również zostało ułatwione, dzięki umieszczeniu na słupkach miejskich kodów QR. Każdy kod posiadał własny numer słupka i kierował do aplikacji, gdzie zamówienia były przetwarzane i dostarczane tak, jak do stolika restauracyjnego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Drzwi McDonald’s zawsze były otwarte dla wszystkich. Możliwość zwiększenia naszej gościnności w ramach międzynarodowego wydarzenia tej rangi jest dla nas wielką satysfakcją. Pomysł stworzenia specjalnej edycji dzięki innowacjom w naszych opakowaniach, dedykowanej miłośnikom designu i uczynienia imprezy jeszcze przyjemniejszą i biesiadną, wpisuje się w naszą wizję: być obecnym w nowych kontekstach, w których ludzie chcą być razem, poprzez oferując im jeszcze jeden powód do dzielenia się chwilami – mówi Raffaele Daloiso, dyrektor ds. marketingu McDonald’s we Włoszech.
Innowacyjne rozwiązanie dla gastronomii
Kampania należy do tych innowacyjnych, ponieważ tworząc TableToGo, McDonald’s i Leo Burnett stworzyli rozwiązanie, które nie było dotychczas wykorzystane, a z powodzeniem można je zastosować podczas każdej imprezy plenerowej.
Działanie jest również spójne ze strategią McDonald’s, który chce tworzyć dobre chwile dla wszystkich i wszędzie oraz Leo Burnett, którego celem jest rozwiązywanie prawdziwych ludzkich problemów poprzez genialne kreacje i pomysły.
– Design Week to międzynarodowe wydarzenie z bardzo lokalnymi efektami ubocznymi; idealny moment na stworzenie zupełnie nowego doświadczenia – komentuje Luca Ghilino, dyrektor kreatywny Leo Burnett we Włoszech.
PS Zamów McDonald’s… skanując scenę w filmie lub serialu
McDonald’ wykorzystał fakt, że pojawia się w wielu filmach i serialach – teraz umożliwia zeskanowanie swoich produktów, które pojawiają się w różnych scenach i bezpośrednie zamówienie ich poprzez aplikację.
PS 2 Historia papierowego śmiecia. McDonald’s z nową kampanią o recyklingu
McDonald’s pochwalił się kampanią, w której pokazuje, co dzieje się ze zużytymi opakowaniami po tym, jak trafiają do kosza na śmieci. Za realizację spotu odpowiada DDB Warszawa.