fot. Służba Więzienna (TikTok)
W krótkim wideo widzimy młodą kobietę, a w tle słyszymy utwór ABBY „Voules-Vous”. Kobieta ubrana jest w czarną obcisłą sukienkę z rozcięciem, ma rozpuszczone włosy oraz buty na obcasie. Ujęcia kamery pokazują jej sylwetkę głównie od tyłu, a w pewnym momencie pojawia się też zbliżenie na jej pośladki. Cały obrazek wygląda tak, jakby bohaterka nagrania wybierała się na imprezę, jednak nagle zatrzymuje się przed bramą zakładu karnego, a jej outfit zmienia się w mundur Służby Więziennej. W taki sposób zdecydowano się na zachęcenie do wstąpienia w jej szeregi.
Zobacz również
@www.sw.gov.pl Udanego weekendu dla wszystkich, a dla tych co na służbie spokoju #SłużbaWięzienna #chcedoSW ♬ Voulez-Vous – ABBA
W opisie pod TikTokiem widzimy też zdanie „Udanego weekendu dla wszystkich, a dla tych co na służbie spokoju” (pisownia oryg.) oraz hashtag #chcedoSW.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W komentarzach zawrzało. Pojawiło się wiele oskarżeń o seksizm, przedstawianie kobiet w stereotypowy sposób czy wątpliwości związane z regulaminem umundurowania, a dokładnie kwestiami związanymi z makijażem czy fryzurą. Nie zabrakło również głosów, które uważają, że teraz pod celami ustawią się kolejki chętnych, by trafić „za kraty”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Przełamywanie granic i inspirowanie siłą, czyli jak marki sportowe zmieniają wizerunek kobiet w kampaniach
Otaczające nas środowisko wpływa na zmiany społeczne, a wraz z nimi transformacji ulega rynek reklamowy. W tym procesie ważną rolę odgrywają marki sportowe, które walczą ze stereotypowym wizerunkiem kobiet. W artykule przyjrzeliśmy się, jak marki sportowe odmieniają jego oblicze w swoich kampaniach.
PS 2 Seksizm… nie rozróżnia płci. Raport na temat seksizmu w reklamie oraz jego wpływu na społeczne zachowania
Raport „Analiza percepcji reklam z wykorzystaniem męskiego wizerunku w kontekście postrzegania seksizmu oraz jego wpływu na społeczne zachowania” to pierwsza taka publikacja na polskim rynku. Anna Ledwoń-Blacha i Urszula Leszczyńska przeanalizowały 12 kampanii reklamowych, aby dojść do wniosku, że… seksizm nie zna płci. Raport ma za zadanie wzmocnić ten komunikat i pobudzić do dyskusji.