Maciej Zień najbardziej medialnym polskim projektantem mody. Co o branży fashion piszą w polskich mediach?

Przy okazji 20. edycji Gali Polskiej Mody, PSMM Monitoring & More, wieloletni partner wydarzenia, przygotował analizę medialności polskich projektantów oraz najważniejszych tematów z branży modowej.
O autorze
1 min czytania 2023-05-31

W analizie PSMM Monitoring & More zweryfikowane zostały dane za okres od stycznia do grudnia 2022 roku. Łącznie przeanalizowano 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, najważniejsze media społecznościowe oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. 

Medialność polskich projektantów

Badania PSMM Monitoring & More dotyczą obecności medialnej marek polskich projektantów, takich jak: Mariusz Przybylski, Gosia Baczyński, Jerzy Antkowiak, Paprocki&Brzozowski, Joann Klimas, Robert Kupisz, Łukasz Jemioł, Teresa Rosati, Maciej Zień, Bizuu czy Zaquad. 

W mediach tradycyjnych ukazały się łącznie 5792 publikacje o ekwiwalencie reklamowym w wysokości 209 996 905 zł. W pierwszej trójce najczęściej cytowanych projektantów znaleźli się: Maciej Zień, Paprocki&Brzozowski oraz Gosia Baczyńska. Na temat polskich projektantów najczęściej rozpisywał się portal party.pl. Szczególnym zainteresowaniem w tym medium cieszyła się działalność Łukasza Jemioła (72 publikacje). Z kolei dziennikarką, która przygotowała najwięcej publikacji nawiązujących do polskich projektantów jest Monika Zagańczyk z grupy Polska Press. W mediach społecznościowych w analizowanym okresie ukazało się łącznie 1901 wpisów, z czego najwięcej wygenerowano na Facebooku (1439) oraz Instagramie (1185). 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najbardziej medialne hasła z branży modowej 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Analizie poddano nie tylko samych projektantów, ale i najbardziej medialne hasła z branży modowej. W mediach tradycyjnych były to: pokaz mody, second hand, odzież z drugiej ręki, odzież z recyklingu czy streetwear. Medium, w którym najczęściej podejmowano powyższe tematy, jest avanti24.pl. W przypadku mediów społecznościowych w TOP3 poruszanych przez internautów zagadnień znalazły się: second hand, pokaz mody oraz streaetwear. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Oprócz wyżej wymienionych w publikacjach poruszano nie mniej ważne kwestie, jednak były one podejmowane zdecydowanie rzadziej. Pisano m.in. o szafie kapsułowej, butikach cyrkularnych, modzie ekologicznej, zrównoważonej modzie, digital fashion, modzie vintage, a także zjawiskach takich jak: fast fashion i słów fashion – tłumaczy Weronika Podgórska, młodszy analityk mediów w PSMM Monitoring & More. 

Więcej o medialności branży modowej w raporcie.

PS Antyczne inspiracje i miejski styl w kolekcji 4F we współpracy z Robertem Lewandowskim

Mocny sportowy design oraz futuryzm połączony z klasyką to najnowsza kolekcja stworzona we współpracy 4F i Roberta Lewandowskiego. Główną inspiracja przy kreowaniu linii był grecki stadion Panathinaikos. 4FxRL9 to połączenie streetstyle’u i antycznych odniesień.