Fot. Absolut
Marka Absolut chce do 2030 roku wytwarzać neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla produkty. Częścią strategii jest zmiana opakowań alkoholu na papierowe.
Zobacz również
To pierwszy wysokoprocentowy trunek, który będzie dystrybuowany w ten sposób w UK. Marka prowadziła wcześniej próbną sprzedaż w tego rodzaju opakowaniach podczas festiwali w Wielkiej Brytanii oraz Szwecji, jednak był to wówczas napój o zawartości 5 proc. alkoholu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Butelka składa się w 57 proc. z papieru i mają 500 ml objętości. Posiada również zintegrowaną barierę wykonaną z tworzywa sztucznego, które nadaje się do recyklingu wraz z odpadami domowymi. Design nawiązuje do charakterystycznego dla marki aptecznego wzoru.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Fot. Absolut
– To kolejny krok w kierunku naszej wizji butelki w pełni biotechnologicznej. Badamy opakowania, które mają zupełnie inną wartość. Papier jest dotykowy; to jest piękne; jest autentyczny; to jest lekkie. To był nasz punkt wyjścia. Ale to nie jest tylko pomysł na papierze – mówi Elin Furelid, dyrektor ds. opakowań przyszłości w firmie Absolut.
Szklana butelka, w której obecnie sprzedawany jest Absolut, również nadaje się do recyklingu, jednak producent podkreśla, że papierowa opcja waży osiem razy mniej oraz łatwo można ją transportować. Marka chce w ten sposób dać możliwość korzystania z trunku także w plenerze.
Absolut chce zebrać informacje zwrotne po zakończeniu testów zarówno od konsumentów, sprzedawców detalicznych, jak i partnerów w łańcuchu dostaw.
Papierowa butelka powstała we współpracy z firmą Paboco, która produkuje zrównoważone opakowania także dla koncernów takich jak Coca-Cola, Carlsberg, P&G czy L’Oréal.
PS Green Fibre Bottle: Carlsberg prezentuje pierwszą „papierową” butelkę na piwo
Marka Carlsberg również zaprezentowała prototypy butelki Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Ekologiczne opakowania na piwo zostaną teraz poddane testom.
PS 2 Pernord Ricard przywraca i ponownie wycofuje z rosyjskiego rynku wódkę Absolut
Koncern Pernod Ricard, producent wódki Absolut, po roku bojkotu, postanowił po cichu wznowić eksport do Rosji. W sieci zawrzało i marka szybko wycofała się ze sprzedaży swojego trunku na rynku rosyjskim.