Po wielu latach Apple postanowił postawić pierwszy krok w kierunku rozszerzonej rzeczywistości. Możliwości nowego produktu są jednak podobne do tych, które daje urządzenie Meta Quest VR.
Vision Pro jest kontrolowany za pomocą oczu, rąk i głosu. Daje możliwość, np. wybierania, kliknięcia czy przesuwania ikon za pomocą ruchu rąk. Użytkownik będzie mógł także wydać polecenie głosowe. Apple podkreślił, że aplikacje dostępne na iPhone oraz iPad pojawią się także w Vision Pro. Dodatkowo, zestaw słuchawkowy obsługuje Bluetooth, w tym klawiaturę Magic Keyboard i Magic Trackpad. Można do niego podłączyć również komputer Mac. Co ciekawe, dla osób, które posiadają wadę wzroku stworzono wkładki optyczne, które można przyczepić na magnes.
Zobacz również
Produkt posiada baterię zewnętrzną, która ma wystarczyć na dwie godziny użytkowania, jednak jeśli podłączymy gogle za pomocą kabla do akumulatora to korzystaniem z urządzenia będziemy mogli cieszyć się cały dzień.
Okulary można przełączać pomiędzy rozszerzoną i pełną wirtualną rzeczywistością za pomocę pokrętła. Produkt jest jednak reklamowany głównie jako urządzenie AR.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Gogle od Apple mają kosztować 3499 dolarów. Dla porównania, okulary Quest 3, które pojawią się już jesienią, będą dostępne za 499 dolarów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Jak stworzyć wirtualny świat marki, który przyciągnie użytkowników
Wykorzystanie trendu czy zjawiska w działaniach marketingowych wypada zacząć od dogłębnego zrozumienia tematu i już tutaj pojawia się wyzwanie, bo nadal nie ma zgody co do uniwersalnej definicji metaverse. Jeden czy wiele połączonych wirtualnych światów? Koniecznie musi opierać się na technologii VR? A może blockchain? Gdzie kończy się gra online, a zaczyna metaverse?
PS 2 Polska rzeczywistość wirtualnej rzeczywistości [raport]
W mediach nadal trwa dyskusja o rosnącym wpływie wirtualnej rzeczywistości (VR) na otaczający świat, rozrywkę, naukę, kreowanie własnego wizerunku w sieci. Wyniki badań przeprowadzonych w drugiej połowie 2022 roku przez Instytut IPC wskazują, że temat budzi wśród Polaków więcej obaw niż entuzjazmu.