fot. Saatchi & Saatchi UK
„Wojnę na burgery” rozpoczął brazylijski oddział McDonald’s, pytając ChatGPT o to, który burger jest najbardziej kultowy. Odpowiedź brzmiała – Big Mac. Sieć fast foodów postanowiła wykorzystać ją na billboardach i stworzyła grafiki z wygenerowanym przez sztuczną inteligencją tekstem. Poszczególne wersy zostały podzielone na kolory odpowiadające warstwom w kanapce Big Mac. Hasło kampanii brzmi „A.I’m lovin’ it!”.
Zobacz również
Na odpowiedź Burger Kinga nie trzeba było długo czekać. Restauracja znana jest z błyskotliwych reakcji na tego rodzaju zagrania. Swoje billboardy umieściła w sąsiedztwie reklam McDonald’s. Tym razem ChatGPT został zapytany o to, która kanapka jest największa. Tym razem wygrał Whooper. Burger King zachował taką samą estetykę napisów, która wizualnie przypomina warstwy w kanapce.
fot. DAVID São Paulo
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Jako ostatni do akcji włączył się Subway, który poprosił ChatGPT o porównanie odpowiedzi McDonald’s i Burger Kinga z długością ich kanapek. Uzyskana odpowiedź mówiła o tym, że pod względem wielkości wygrywają jednak kanapki Footlongs, czyli te o długości stopy produkowane przez kanapkowy fast food.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Wojna burgerów” miała być tylko zabawą. Akcja może przypominać o tym, że dane AI to nie badania naukowe i każdy ma swoje preferencje żywieniowe. Nie mniej, kampanie na pewno zwróciły na siebie uwagę i kto wie, czy nie pojawią się odpowiedzi od kolejnych sieci fast foodów.
PS Kreatywne rozwiązania dla gastronomii. Jak słupki miejskie stały się stolikami
Włoski oddział McDonald’s, współpracując z Leo Burnett Italia, postanowił zmierzyć się z problemem braku przestrzeni do zjedzenia posiłków podczas jednego z najważniejszych wydarzeń w Mediolanie – Fashion Week. Stworzył rozkładane kartonowe stoliki.
PS 2 Zamów McDonald’s… skanując scenę w filmie lub serialu
McDonald’ wykorzystał fakt, że pojawia się w wielu filmach czy serialach i umożliwił zeskanowanie swoich produktów, które pojawiają się w różnych scenach i bezpośrednie zamawianie ich poprzez aplikację.