Kampania „Sztuka Bez Wstydu” otrzymała nominacje w kategorii Health & Wellness.
Polskie dzieła sztuki uczą o seksualności
Dzięki aplikacji „Sztuka Bez Wstydu” po zeskanowaniu obrazu na ekranie pojawia się wersja konkretnego dzieła z przykuwającymi uwagę emoji, takimi jak bakłażan czy brzoskwinka, a obok tego krótka ciekawostka związana z seksualnością. W ten sposób ze „Stańczyka” można dowiedzieć się o nazewnictwie miejsc intymnych, „Dama z gronostajem” przybliża temat świadomej zgody na seks, a „Babie Lato” porusza takie kwestie jak fantazjowanie czy masturbacja.
Zobacz również
Z aplikacji można korzystać zarówno podczas wycieczki w muzeum, jak i skanując dany obraz z podręcznika lub ekranu. Wiedzę można czerpać nawet w domu, przeglądając galerię obrazów i czytając wyświetlające się przy nich ciekawostki dostępne z poziomu aplikacji. Tym sposobem, na smartfonie, laptopie czy komputerze, zupełnie za darmo, można sobie przeprowadzić szybką, przystępną w odbiorze, ale przede wszystkim – merytoryczną i rzetelną lekcję o seksualności.
Jak to działa?
Wystarczy wejść na www.sztukabezwstydu.pl, przeskanować obraz i już można dowiedzieć się więcej. Bez uprzedzeń, bez powielania szkodliwych mitów i bez wstydu – ponieważ tylko taka edukacja ma szansę prawdziwie wspierać młodzież w zakresie zdrowia seksualnego.
Za ideę kreatywną, strategię kampanii, opracowanie technologii i realizację odpowiedzialna była agencja VMLY&R Poland. Na poziomie merytorycznym i eksperckim zaangażowana została Grupa Ponton. Koordynacją współpracy z influencerami w mediach społecznościowych (TikTok, Instagram) zajmowało się Tears of Joy. Za strategie mediową oraz planowanie i zakup mediów odpowiada OMD Group.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Durex poszerza działania edukacyjne o projekt „Sztuka Bez Wstydu”
Reckitt, właściciel marki Durex, wraz z partnerem – Grupą Ponton, podjął zobowiązanie, aby zwiększać dostęp do rzetelnej edukacji seksualnej. Marka w nowym projekcie „Sztuka bez wstydu” poszerza swoje działania edukacyjne związane z promowaniem bezpiecznego i odpowiedzialnego seksu. Tym razem dociera do młodych ludzi za pomocą popularnych obrazów z polskich muzeów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing