TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Durex poszerza działania edukacyjne o projekt „Sztuka Bez Wstydu”

O autorze
3 min czytania 2023-04-04

Reckitt, właściciel marki Durex, wraz z partnerem – Grupą Ponton, podjął zobowiązanie, aby zwiększać dostęp do rzetelnej edukacji seksualnej. Marka w nowym projekcie „Sztuka bez wstydu” poszerza swoje działania edukacyjne związane z promowaniem bezpiecznego i odpowiedzialnego seksu. Tym razem dociera do młodych ludzi za pomocą popularnych obrazów z polskich muzeów.

Edukacja seksualna, podobnie jak nauka matematyki czy języków obcych, powinna być jednym z niezbędnych elementów edukacji każdego człowieka. W ramach realizacji misji marki, Durex dociera do młodzieży powyżej 15. roku życia, która może już zdobywać pierwsze doświadczenia seksualne. Robi to w naturalnych dla nich miejscach, m.in. poprzez platformy internetowe czy wydarzenia kulturalne. Sztuka to kolejna przestrzeń, dzięki której marka buduje pomost porozumienia z młodymi ludźmi, dostarczając im użyteczną wiedzę – tak, by ich doświadczenia mogły być zdrowe i bezpieczne. W ramach akcji „Sztuka Bez Wstydu”, za pomocą rozszerzonej rzeczywistości, najbardziej znane obrazy w Polsce zachęcają do poznawania ciekawych faktów nt. bezpiecznego seksu, świadomej zgody, chorób przenoszonych drogą płciową, ale także powszechnych mitów wokół seksualności.

– Debata publiczna na temat edukacji seksualnej często skupia się na tym, kiedy i czego młodzież uczy się o seksie. Jednak wiemy, że systemowo temat ten potrzebuje w Polsce większego zaangażowania. A młodzi ludzie nadal rozpoczynają życie seksualne pełni niepokoju i lęku, posiłkując się pornografią i radami starszych kolegów i koleżanek. Dlatego marka Durex wspólnie z Grupą Ponton, dąży do tego, aby młodzi ludzie umacniali przekonanie, że seksualność jest normalną częścią tego, kim jesteśmy, a wiedza o niej jest kluczowa, by zadbać o zdrowie i bezpieczeństwo – podkreśla Karolina Wierzbicka-Gajda, category manager wellbeing Poland & EE, Reckitt.

Polskie dzieła sztuki uczą o seksualności

Głównym źródłem pozyskiwania wiedzy i informacji przez młodzież jest Internet, a większość z nich, swój czas spędza przed ekranem telefonu. Dlatego w ramach projektu „Sztuka Bez Wstydu” powstała specjalna aplikacja, która za pośrednictwem 100 popularnych obrazów ze zbiorów polskich muzeów przekazuje wiedzę z zakresu seksualności. Celem akcji jest udostępnienie rzetelnych, edukacyjnych treści na tematy związane z seksem, aby młodzi ludzie byli w stanie lepiej zrozumieć to, co widzą w mediach i otaczającym ich świecie oraz podejmować świadome decyzje związne z ich seksualnością. A to wszystko w prawdziwie angażującej formie!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W aplikacji „Sztuka Bez Wstydu” po zeskanowaniu obrazu na ekranie pojawia się wersja konkretnego dzieła z przykuwającymi uwagę emoji, takimi jak bakłażan czy brzoskwinka, a obok tego krótka ciekawostka związana z seksualnością. W ten sposób ze „Stańczyka” można dowiedzieć się o nazewnictwie miejsc intymnych, „Dama z gronostajem” przybliża temat świadomej zgody na seks, a „Babie Lato” porusza takie kwestie jak fantazjowanie czy masturbacja.

Z aplikacji można korzystać zarówno podczas wycieczki w muzeum, jak i skanując dany obraz z podręcznika lub ekranu. Wiedzę można czerpać nawet w domu, przeglądając galerię obrazów i czytając wyświetlające się przy nich ciekawostki dostępne z poziomu aplikacji. Tym sposobem, na smartfonie, laptopie czy komputerze, zupełnie za darmo, można sobie przeprowadzić szybką, przystępną w odbiorze, ale przede wszystkim – merytoryczną i rzetelną lekcję o seksualności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Edukacja seksualna, zwłaszcza dla nastolatków, ma kluczowe znaczenie ze względu na ryzyko związane z uprawianiem seksu, takie jak wczesne i nieplanowane ciąże oraz ryzyko chorób przenoszonych drogą płciową. Pozwala także na podejmowanie odpowiedzialnych decyzji, uczy wyrażania swojego zdania i potrzeb, oraz edukuje o tym, aby czerpać z niej przyjemność, a nie akceptować ból czy dyskomfort. Dlatego dostęp do rzetelnej wiedzy o seksualności to jeden z naszych priorytetów, ponieważ edukacja w tym zakresie jest tak samo ważną dziedziną życia, jak i nauki, a młodzi ludzie mają do niej prawo – mówi Katarzyna Banasiak-Marszałek, koordynatorka Grupy Ponton.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wystaczy wejść na www.sztukabezwstydu.pl, przeskanować obraz lub skorzystać z wirtualnej galerii obrazów i już można dowiedzieć się więcej. Bez uprzedzeń, bez powielania szkodliwych mitów i bez wstydu – ponieważ tylko taka edukacja ma szansę prawdziwie wspierać młodzież w zakresie zdrowia seksualnego.

Za ideę kreatywną, strategię kampanii, opracowanie technologii i realizację odpowiedzialna jest agencja VMLY&R. Na poziomie merytorycznym i eksperckim zaangażowana jest Grupa Ponton. Koordynacją współpracy z influencerami w mediach społecznościowych (TikTok, Instagram) zajmuje się Tears of Joy, a za planowanie i zakup mediów odpowiada OMD.