Podczas Cannes Lion w 2017 Publicis Groupe zaprezentowało Marcel – narzędzie wykorzystujące moc sztucznej inteligencji, które miało służyć talentom z branży. Dlaczego Marcel przeszedł wówczas bez echa? Bo reakcje odbiorców na to rozwiązanie były z zdecydowanej większości negatywne, co w dzisiejszych czasach może budzić niemałe zdziwienie. Sześć lat później Publicis Groupe przypomina o swoich pierwszych próbach tworzenia z wykorzystaniem AI.
Pamiętacie Marcel – aplikację ułatwiającą efektywną współpracę pracowników firmy z całego świata, którą stworzyła grupa Publicis wspólnie z Microsoftem w 2017 roku? Narzędzie miało formę aplikacji mobilnej obsługującej polecenia głosowe. Dostęp do niego mieli mieć wszyscy pracownicy Publicis Group, którzy mogli zadawać mu pytanie dotyczące doświadczenia i obszarów specjalizacji, których potrzebowali do swojej pracy. Użytkownicy mogli również w aplikacji zadać dodatkowe pytania dotyczące m.in. klientów.
Zobacz również
Platforma działająca w oparciu o sztuczną inteligencję miała pomóc Publicis wyróżnić się w branży. Jednak współpraca z Microsoftem nie powiodła się na dłuższą metę i grupa mediową zrezygnowała z tego projektu. Jednym w powodów niepowodzenia były negatywne komentarze odbiorców, którzy wyśmiali cały pomysł. Dziś Publicis Group przypomina o tym, że było pionierem w ten dziedzinie i pokazuje zabawne kreacje w Cannes.
– Sześć lat temu sztuczna inteligencja była wyśmiewana i krytykowana. Dziś natomiast widać, że każda firma ogłasza w Cannes swoje najnowsze innowacje w zakresie sztucznej inteligencji – powiedziała Carla Serrano, dyrektor ds. strategii w Publicis Groupe – AI to narzędzie, które od dawna znajduje się w centrum naszego modelu: począwszy od Publicis Sapient (w celu poprawy obsługi klienta), poprzez Epsilon (w celu wzbogacania i aktywowania w czasie rzeczywistym naszych własnych danych), aż po Publicis Media, gdzie AI zwiększa dynamiczną kreatywność, jednocześnie optymalizując, przyspieszając i upraszczając procesy produkcyjne – dodaje Serrano.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Warto wiedzieć, że od 2017 roku platforma Marcel urosła i ewoluowała, mając dziś przewagę konkurencyjną i stając się centralną częścią Publicis Groupe. Dzisiaj Marcel zapewnia nowe możliwości dzięki generatywnej sztucznej inteligencji, umożliwiając pracownikom wykorzystanie usług opartych na GPT. Autorskie rozwiązanie nazwane PublicisGPT oddaje właśnie moc generatywnej AI w ręce globalnych talentów.
– Platforma gwarantuje, że nasi ludzie mogą tworzyć generacje danych, tekstu i obrazów w bezpiecznym i prywatnym środowisku, pozostając jednocześnie niezależnymi od sztucznej inteligencji. PublicisGPT wykorzystuje najpotężniejszy model językowy na świecie w oparciu OpenAI, dodając nowe tryby od wszystkich graczy w sektorze AI, takich jak Microsoft, Google i Adobe – dodają twórcy platformy Marcel.
PS Jak żyć u boku AI, żeby się zbyt szybko nie przekręcić?
Czy sztuczna inteligencja stanie się globalną fałszywą wyrocznią? Czy błyskawiczny rozwój narzędzi opartych na technologii GPT zacznie wprowadzać społeczeństwo raz po raz w błąd, szerząc fake newsy i masową dezinformację? W świecie, w którym coraz częściej korzystamy z nowoczesnej technologii, zjawisko halucynacji AI staje się powoli naszą rzeczywistością, a jego konsekwencje mogą być wyjątkowo niebezpieczne dla społeczeństw rozwiniętych państw.
PS 2 Z wirtualnym stylistą LANCERTO porozmawiasz jak z prawdziwym doradcą
ARI zyska wkrótce nowe, wyjątkowe funkcjonalności. Dzięki integracji z Chatem GPT klienci będą mogli nie tylko uzyskać informacje o ofercie LANCERTO, ale też odbyć z wirtualnym doradcą rozmowę o modzie czy stylu. ARI pomoże teraz także wybrać ubiór odpowiedni na daną okazję.