Liga Mistrzów contentu

Liga Mistrzów contentu
Skończyły się czasy w komunikacji wewnętrznej, gdy wystarczyło wysyłać maile czy wydawać firmową gazetę. Pracownik, podobnie jak konsument, musi zostać wciągnięty do oryginalnych aktywności. Wiedzą o tym autorzy aktywacji "Liga Mistrzów przy piwie" z Grupy Żywiec...
O autorze
1 min czytania 2016-07-08

Zdjęcie: Facebook Heineken

Grupa Żywiec drugi raz z rzędu została nagrodzona w prestiżowym konkursie content marketingu Szpalty Roku. Jury konkursu nagrodziło GŻ w kategorii strategia content marketigowadla pracowników  za „niekonwencjonalny pomysł na integrację pracowników, realizację strategii oraz efekty”. To już druga nagroda dla Grupy Żywiec za komunikację z pracownikami – pierwszą firma otrzymała za stworzenie, wspólnie z agencją Autenika, portalu dla pracowników i aktywizację firmowej społeczności, która w tym roku została użyta jako główny kanał komunikacji. 

„Budowanie zaangażowania pracowników to coraz większe wyzwanie. Skończyły się czasy, gdy wystarczyło wysyłać maile, wydawać firmową gazetę czy organizować proste konkursy. Stąd nasz niestandardowy pomysł na akcję” – mówi Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.

Narrację akcji zbudowano wokół Ligi Mistrzów, której sponsorem jest Heineken – jedna z marek GŻ. Akcja, podobnie jak LM, miała się kojarzyć z walką o najwyższe cele oraz ze wspólnym, zespołowym wysiłkiem. Akcję oparto m.in. na wspólnym kibicowaniu, komentowaniu boiskowych wydarzeń oraz interakcjach z triumfatorem Ligi Mistrzów, Jerzym Dudkiem. Całość trwała ponad 6 miesięcy. Efekty? Ponad 1000 uczestników (50% pracowników firmy), ponad  50 000 unikalnych wizyt, łącznie ponad 7 000 komentarzy, lajków i innych interakcji. Liczba aktywnych użytkowników portalu wzrosła o ponad 40%.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcja powstała przy współpracy z Agencją Autentika, która odpowiadała nie tylko za stronę techniczną, ale też koncepcyjną i kreatywną. 

„Już na etapie projektowania firmowych mediów społecznościowych trzeba myśleć o oryginalnych aktywacjach powiązanych z celami biznesowymi. Należy tu wykorzystać  potencjał komunikacyjny marek firmy i w oparciu o niego zbudować strategię aktywacji dla pracowników” – zaznacza Michał Samojlik, Dyrektor zarządzający Autentiki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się