Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Grupa OKNOPLAST stawia na zaangażowanie pracowników w funkcjonowanie firmy

Pracownicy chcą mieć coraz większy wpływ na swoje miejsce pracy. Pragną partycypować w podejmowaniu decyzji, móc wprowadzać nowoczesne rozwiązania i mieć możliwość usprawniania firmy.
O autorze
3 min czytania 2016-07-21

Zmiany w trendach funkcjonowania przedsiębiorstw zauważyła Grupa OKNOPLAST, która wraz z nową strategią firmy na lata 2015-2020 wprowadza także innowacyjne rozwiązania związane z zarządzaniem oraz podejściem do pracowników. 

Grupa OKNOPLAST, czołowy europejski producent okien PVC, wraz z nową strategią firmy inwestuje także w nowoczesne podejście do pracowników. W swoich założeniach zwraca szczególną uwagę na możliwość wpływu pracowników na funkcjonowanie i strategię firmy. 

Nasi pracownicy coraz częściej chcą czuć się współwłaścicielami firmy – chcą mieć realny wpływ na to, co się w przedsiębiorstwie dzieje i w jakim kierunku podąża. Bez zaangażowania pracowników  firmy tracą „duszę”, a tego chcielibyśmy uniknąć. Jeżeli chcemy budować zgrany zespół, musimy pozwolić pracownikom współorganizować przedsiębiorstwo i wspólnie ustalać nasze cele oraz oczekiwania – tłumaczy Grzegorz Rutkowski, Dyrektor Zarządzający OKNOPLAST. 

Dzięki takiemu podejściu firma może pochwalić się wieloma metodami usprawniania pracy. Jak tłumaczy Grzegorz Rutkowski: To umożliwia sukcesywny rozwój naszej firmy. Nasi pracownicy to osoby zaangażowane w takie myślenie i dzięki temu możemy spojrzeć szerzej na działania – wprowadzamy do dyskusji elementy, o których nikt wcześniej nie pomyślał, albo nie mógł ich zauważyć, ponieważ nie jest wystarczająco blisko pracowników. Dobrym tego przykładem są osoby, które codziennie obsługują Klientów w naszych salonach. To dzięki ich uwagom wprowadziliśmy konkretne rozwiązania związane z rebrandingiem punktów sprzedaży na terenie całej Europy. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

OKNOPLAST to nowa generacja firmy rodzinnej. Strategię biznesową tworzą właściciele OKNOPLAST wraz z zewnętrznymi managerami, którzy codzienne zarządzają firmą. Celem długofalowym i kierunkiem działania jest ustrukturyzowanie oraz ustandaryzowanie działalności firmy, a także wprowadzenie jasnych procedur dla pracowników. Dla zarządu OKNOPLAST nadal cenna jest jednak rodzinna atmosfera i przywiązanie pracowników.  

 Jako firma rodzinna jesteśmy przywiązani do wieloletniej historii OKNOPLAST, którą właściciele budują od ponad 20 lat. Ich poświęcenie, ciężka praca oraz tworzenie jej razem w gronie rodziny, sprawiły, że od zawsze w przedsiębiorstwie jest poczucie rodzinności  – tłumaczy Grzegorz Rutkowski. – Z biegiem lat firma rosła coraz bardziej i obecnie od 3 lat jesteśmy grupą, w której skład wchodzą trzy marki: OKNOPLAST, WnD i Aluhaus. To powoduje, że musieliśmy rozwinąć się również pod kątem odpowiedniego zarządzania tak licznymi zespołami, które znajdują się aż na 13 europejskich rynkach. To nasz kolejny cel, aby jednocześnie zachować ten rodzinny klimat i wprowadzać rozwiązania, które sprawdzają się w międzynarodowych biznesach. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na każdym z 13 rynków OKNOPLAST posiada oddziały, dzięki którym powstają międzynarodowe i międzywydziałowe zespoły, wspólnie zajmujące się rozwiązywaniem problemów związanych, m.in. z obsługą klienta. Obecnie firma jest w trakcie realizacji projektu, do którego zaprosiła swoich pracowników z Polski, Francji, Niemiec i Włoch, pracujących nad nową strategią firmy na lata 2015-2020. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zauważyliśmy, że procesy, które są wykorzystywane przez firmy korporacyjne nie sprzyjają kreatywności pracowników. My chcemy tego uniknąć, dlatego tworzymy zespoły, na wzór think thanków– mówi Grzegorz Rutkowski, Dyrektor Zarządzający Grupy OKNOPLAST. Dodaje – W ramach tego projektu najważniejszym elementem dla nas jest swoboda wyrażania myśli i działania kreatywnego pracowników. Co bardzo istotne nie narzucamy schematów – dajemy naszym pracownikom czas i możliwości, pozwalamy, aby „otworzyli” swoje umysły i to zdecydowanie przynosi dobre rezultaty. Po pierwszych doświadczeniach jesteśmy zachwyceni, ponieważ widzimy, że pracownicy czują satysfakcję z tego co robią. 

OKNOPLAST cyklicznie przeprowadza także badania i analizy wśród pracowników i organizuje cykl spotkań na wszystkich poziomach organizacyjnych, zaczynając od kadry kierowniczej średniego szczebla, kończąc na liderach oraz pracownikach produkcyjnych. Badanie zaangażowania pracowników w zeszłym roku pokazało, że pomimo zadowolenia z miejsca pracy, nie czują się oni zaangażowani. W związku z tym firma wprowadziła  szereg zmian, które mają na celu zwiększenie zaangażowania pracowników w życie przedsiębiorstwa, m.in. system sugestii pracowniczych, tzw. program Kaizen.

Mówimy o dość długotrwałym i czasami bolesnym procesie zmian. Faktycznie można, by było mnożyć zarówno te przypadki pozytywne, jak i negatywne. Z jednej strony część pracowników jak tylko zobaczyło pierwsze programy i możliwości rozwoju, od razu się zaangażowało i stało się mocną, integralną częścią firmy. Natomiast obserwujemy też przypadki pracowników, którzy wciąż się wahają i nie są tak otwarci, raczej czekają aż zaangażuje się cały zespół, a dopiero na końcu oni. – mówi Rutkowski. – Musimy patrzeć na tego typu procesy w sposób długotrwałyTo są kwestie związane ze zmianą mentalności i przebudową kultury organizacyjnej firmy od najwyższego do najniższego szczebla organizacji.

Na podstawie analiz oraz badań przeprowadzanych na wszystkich szczeblach firmy, OKNOPLAST tworzy mapę strategii firmy na lata 2015-2020.