TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Case study: Aplikacja #ilovefmf

Case study: Aplikacja #ilovefmf
Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie co roku daje swoim fanom coś szczególnego. Wyjątkowy jest program festiwalu, wyjątkowe są nagrody przyznawane młodym kompozytorom, ale wyjątkowa jest również forma komunikacji z festiwalowymi fanami.
O autorze
3 min czytania 2016-07-29

Od kilku lat przygotowujemy dla festiwalowej publiczności aplikację mobilną, ale w 2016 roku, podczas 9. edycji przeszliśmy samych siebie. Jako organizatorzy postanowiliśmy aktywnie odpowiedzieć na potrzeby użytkowników i stworzyć platformę, która wynagrodzi ich nieocenione zaangażowanie w festiwal. Tak powstała mobilna gra #ilovefmf.

Cele powstania aplikacji:

  • osiągnięcie milionowego zasięgu hasztaga #ilovefmf,
  • stworzenie multimedialnej platformy mobilnej, która za pomocą nowych technologii będzie generowała szum o festiwalu w Social Media,
  • stworzenie gry, w której zwycięzcy zostaną nagrodzeni za swoje zaangażowanie,
  • ugruntowanie wizerunku Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie jako festiwalu nowatorskiego, który w innowacyjny sposób realizuje strategię promocji komunikacji i wykorzystania nowych mediów do promocji kultury.

Sposób realizacji projektu

Etap 1 – Koncepcja

Punktem wyjścia do stworzenia aplikacji mobilnej #ilovefmf dla Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie była aktywna obserwacja uczestników Festiwalu Muzyki Filmowej na koncertach, analiza insightów w Brand 24/Facebook/Instytucie Monitoringu Mediów oraz tradycyjnie przeprowadzane ankiety. Wniosek był jeden – uczestnicy FMF chętnie dzielą się swoimi wrażeniami z festiwalu w swoich kanałach społecznościowych, chętnie biorą udział w konkursach na FB, więc naturalną kontynuacją dla tych wniosków byłoby stworzenie platformy, dzięki której nadal mogliby to robić (ale w bardziej obrandowany festiwalem sposób) i tym samym być nagradzani za swoje zaangażowanie. Na podstawie takich wniosków powstała koncepcja aplikacji, która w zamian za zaangażowanie w Social Media przyznaje punkty, które finalnie wymieniane są na nagrody (Karnety na Festiwal Muzyki Filmowej 2017, gadżety od CD Projekt Red, Wiedźmina i inne).

Etap 2 – Realizacja

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czas na całościową realizację projektu był zabójczy. Od momentu koncepcji do publikacji w sklepach Google Play i App Store minęły 3 miesiące. Zespół programistów, UXów i grafików pracował dniami i nocami. Szczególnym wyzwaniem było zaprogramowanie funkcjonalności, na których testy nie było zbyt wiele czasu, czyli sherowanie contentu w mediach społecznościowych czy beacony w przestrzeni miasta Kraków. Mimo krótkiego terminu wszystko się udało.

Projekt funkcjonalny

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Projekt graficzny

Opis aplikacji – Działanie w trakcie festiwalu

Gra #ilovefmf funkcjonowała w czasie trwania festiwalu, czyli w dniach 24-30 maja 2016. Taki był jej zamysł i o północy 30 maja kończyła się możliwość zdobywania punktów w zamian za aktywności. Punkty z kolei można było zdobywać za poprawne odpowiedzi udzielane w Quizie, za odkryte zagadki pod beaconami oraz poprzez sherowanie w swoich kanałach społecznościowych treści z hashtagiem #ilovefmf.

Główne funkcjonalności:

Pomysły kreatywne jakie zostały wykorzystane w aplikacji to:

  • Dla fanów muzyki filmowej stworzony został kanał Spotify, dzięki któremu można było posłuchać muzyki filmowej, która prezentowana była na koncertach FMF w 2016 roku,
  • Dla lubiących wyzwania stworzony został Quiz, w którym każdy uczestnik gry mógł sprawdzić swoją wiedzę zarówno na temat obecnej jak i minionych edycji FMF (łącznie 68 pytań z 4 możliwymi odpowiedziami, podzielonymi na 7 zestawów – inny na każdy dzień i adekwatny do dziejącego się w danym dniu koncertu FMF),
  • Dla fanów mediów społecznościowych i selfie przygotowana została Fotobudka, za pomocą której można było robić zdjęcia i nakładać na nie FMFowe ramki, filtry, naklejki, teksty,
  • Z kolei dla tych, którzy lubią łamigłówki i spacery – stworzona została niezwykle nowatorska gra opartą o technologię beaconów firmy Kontakt.io. Beacony rozlokowane były w strategicznych lokalizacjach festiwalowych (Centrum Kongresowe ICE Kraków, TAURON Arena Kraków, Centrum Festiwalowe w Pałacu Krzysztofory oraz w przestrzeni miasta) i skrywały niełatwe zagadki opracowane według koncepcyjnego scenariusza.

Gra #ilovefmf zawierała także program 9. FMF, dzięki któremu jej użytkownicy zawsze byli na bieżąco z wydarzeniami festiwalowymi, o których dodatkowo przypominały powiadomienia push.

Wyróżniki projektu:

  • Wykorzystanie technologii beaconów (Kontakt.io) oraz rozlokowanie tych urządzeń w różnych przestrzeniach w mieście Kraków (TAURON Arena Kraków, ICE Kraków, Pałac Krzysztofory, krakowskie Planty),
  • Stworzenie aplikacji opartej o zasady grywalizacji,
  • Integracja aplikacji z playlistą na Spotify i danymi z Brand24.

Sposoby promocji aplikacji:

  • reklama aplikacji na Facebooku + post sponsorowany,
  • wysyłka informacji prasowej o starcie aplikacji do mediów ogólnopolskich i branżowych,
  • intensywna promocja w kanałach społecznościowych organizatora i Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie, a także cross promocja z partnerami, patronami medialnymi, artystami (RMF Classic, RMF, Openform, Kontakt.io, Spotify, etc.)
  • tysiące wydrukowanych ulotek rozłożonych w festiwalowych lokalizacjach.

Wyniki aplikacji:

Biorąc pod uwagę, że czas trwania gry wynosił zaledwie 7 dni to efekty, które udało się uzyskać przekroczyły nasze oczekiwania.

To, co nas najbardziej usatysfakcjonowało to nie liczba pobrań aplikacji, ale poziom zaangażowania, ilość zdobytych przez fanów punktów i przede wszystkim ZASIĘG wygenerowany w mediach społecznościowych, a wyniósł blisko 1 400 000.

Podsumowanie:

Pierwsza edycja gry-aplikacji #ilovefmf za nami. Wyciągamy wnioski, cieszymy się z wyników. Widzimy, że jest zapotrzebowanie na aplikacje, które dają coś więcej użytkownikom niż tylko informacje. Podążamy tą drogą i przecieramy ścieżkę dla innych instytucji kultury/festiwali.

 

Pomysłodawca koncepcji, zleceniodawca projektu: Krakowskie Biuro Festiwalowe
Partner merytoryczny i realizator: krakowskie studio OPENFORM, działające w obszarze designu i nowych technologii.