Platige Image dla Teatru Muzycznego Roma

Platige Image rozpoczęło produkcję oprawy wizualnej do „Pilotów”, największego musicalu w historii Teatru Muzycznego Roma. Premiera spektaklu o pełnej emocji, dramatyzmu i energii historii miłosnej z wojną w tle przewidziana jest na październik 2017 r.
O autorze
2 min czytania 2016-09-14

Piloci” to musical inspirowany wydarzeniami historycznymi, przede wszystkim związanymi z Bitwą o Anglię. To także opowieść o brutalnie przerwanym przez II Wojnę Światową wielkim uczuciu łączącym Jana, młodego polskiego lotnika i Ninę, warszawską aktorkę kabaretową i piosenkarkę.

– Piloci nie są rekonstrukcją faktów, to burzliwa opowieść o miłości, trudnych wyborach podejmowanych w obliczu dwóch totalitarnych światów. To fantazja, w której pragnę odkłamać mit Polaka bohatera, zdjąć go z piedestału. Bliżej mi w tym do Stevena Spielberga niż do Henryka Sienkiewicza – mówi Wojciech Kępczyński, reżyser musicalu i dyrektor Teatru Muzycznego Roma.

Przygotowywana przez Platige Image oprawa wizualna składać się będzie z blisko 40 animowanych filmów krótkometrażowych, inspirowanych materiałami archiwalnymi oraz animacji mapowanej na obiektach znajdujących się na scenie. Nie zabraknie dynamicznych walk samolotów, bitew powietrznych i animowanego show w stylu lat 30-tych. Łączna długość trwania animacji wyniesie ponad 50 minut.

– Co ważne nie animujemy tylko cyfrowej scenografii. Projektujemy i tworzymy całe światy, tworzymy interaktywną animację a także wspólnie ze znakomitym scenografem Jeremim Brodnickim projektujemy kluczową część scenografii scenicznej tak aby animacje i sceniczne elementy stanowiły dopełnienie a nie kontrapunkt w naszej historii – mówi Kamil Pohl, reżyser animacji w Platige Image. – W „Pilotach” skupiamy się na maksymalnej stylizacji, integracji z aktorami i dynamicznej, wizualnej stronie spektaklu. Staramy się wdrożyć, do tej pory niespotykane w teatrach, efekty scenograficzne, zgrane z pracą aktorów, scenografią sceniczną, pirotechniką i naszą animacją.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Animacje mają nawiązywać fakturą, kolorystyką, nastrojem i sposobem kadrowania do filmów powstających w latach 40. Ich głównym celem jest przeniesienie widzów w wykreowany, lekko oniryczny, fantazyjny świat, który jednocześnie jest łatwo rozpoznawalny i czytelny.

– Całość ma budzić skojarzenia z ręcznie malowanym retro-snem, w który przenosimy się przy pomocy gry komputerowej. Łączymy tradycję z nowoczesnością. Opowiadamy te historię językiem teatru XXI wieku. Tworzymy muzykę eklektyczną, typowo musicalową z elementami jazzu, hip hopu, opery, kabaretu, popu. To samo dotyczy dynamicznej choreografii. Jednocześnie poprzez kostium, rekwizyty, elementy scenografii, wierne latom czterdziestym ubiegłego wieku, budujemy świat na scenie na tyle wiarygodny, by widz mógł utożsamić się z bohaterami – mówi reżyser.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Teksty piosenek do musicalu napisał Michał Wojnarowski, a muzykę – bracia Jakub i Dawid Lubowicz. Autorem libretta oraz reżyserem jest dyrektor Romy Wojciech Kępczyński. Asystentem reżysera jest stały współpracownik Wojciecha Kępczyńskiego – Sebastian Gonciarz, scenografię przygotowuje Jeremi Brodnicki, kostiumy Dorota Kołodyńska, choreografię Agnieszka Brańska, a za reżyserię światła odpowiada Marc Heinz.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się