TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Biuro wyraża osobowość firmy. Kreatywne przestrzenie KnowledgeHub

Biuro wyraża osobowość firmy. Kreatywne przestrzenie KnowledgeHub
– W ciekawą przestrzeń biurową, czy mówiąc wprost – fajne biuro – warto inwestować od samego początku. To w końcu po części wizytówka firmy, element budowania jej wizerunku. Tutaj rozmawiamy z klientami, zapraszamy kontrahentów czy współpracowników – mówi Magda Osial-Tyszkiewicz z KnowledgeHub.
O autorze
2 min czytania 2016-09-29

Czytasz właśnie część specjalnego wydania MamStartup pt. „Przestrzenie. O kulturze pracy w polskich startupach i agencjach marketingowych”. Więcej artykułów znajdziesz pod tym adresem.

Kiedy warto inwestować w kreatywną przestrzeń biurową? Kiedy w firmie pojawia się ten moment, w którym powinniśmy zacząć zastanawiać się nad tym, w jakich warunkach pracujemy?

W ciekawą przestrzeń biurową, czy mówiąc wprost – fajne biuro – warto inwestować od samego początku. To w końcu po części wizytówka firmy, element budowania jej wizerunku. Tutaj rozmawiamy z klientami, zapraszamy kontrahentów czy współpracowników, tu prowadzimy często ważne spotkania z równie ważnymi gośćmi. Nasze biuro w pewnym sensie wyraża osobowość firmy, pozycję na rynku, buduje pozytywne skojarzenia, atmosferę pracy czy spotkań. Pojęcie kreatywnej przestrzeni może być rozumiane na wiele sposobów. Moim zdaniem nie muszą świadczyć o niej np. kolorowe meble, hamaki czy Playstation. Czasem wystarczy duża ilość światła w częściach, w których pracownicy spędzają najwięcej czasu, wygodne usytuowanie biurek, sprytne rozlokowanie mebli tak, aby nie zabierały niepotrzebnie przestrzeni czy burzyły harmonii, dużo roślin i zieleni itp. W takich warunkach od razu lepiej się pracuje i rozmawia.

Co daje fajne biuro? Jakie korzyści dla pracowników i pracodawców przynosi?

Myślę, że ciekawie zaaranżowana przestrzeń biurowa niesie za sobą dużo korzyści, zarówno dla pracowników, jak i pracodawcy. Oczywiście każdy członek zespołu ma inne wyczucie estetyczne, ale chyba wiele osób zgodzi się ze mną, że w miejscach generalnie uznawanych za ładne, przyjemniej się pracuje. Na przykładzie mojego zespołu mogę powiedzieć, że ciekawa przestrzeń sprzyja kreatywności, w pewnym sensie również buduje atmosferę miejsca, pomaga się skoncentrować, zebrać myśli. Lepiej skoncentrowany pracownik cieszy więc pracodawcę. Ciekawa i komfortowa przestrzeń biurowa zachęca pracowników również do częstszego bywania w biurze (zamiast home office), a strefy chillout z piłkarzykami, minigolfem pomagają w integracji i zacieśniają więzi z innymi członkami zespołu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kiedy przesadzamy? Co w kreatywnych przestrzeniach naprawdę się przydaje, a co jest tylko dodatkiem?

Wszystko jest kwestią gustu. Myślę jednak, że możemy podać kilka uniwersalnych wskazówek dotyczących przyjaznych przestrzeni. Na pewno warto pamiętać o umiarze – czasami zbyt wiele elementów wystroju rozprasza uwagę czy też przytłacza. Warto również w aranżacji biura nie przesadzać z ilością stylów czy kolorów i być konsekwentnych. Myślę, że warto również oddać przestrzeń w ręce pracowników, którzy sami nadadzą swojemu miejscu pracy indywidualny charakter.

W jaki sposób staracie się zaspokoić potrzeby biurowe pracowników, ułatwić im pracę?

Przede wszystkim staramy się oddać przestrzeń w ręce pracowników – tak, aby każdy zespół mógł nadać swojemu miejscu pracy indywidualny charakter.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Poniżej zdjęcia kreatywnych przestrzeni KnowledgeHub:

Magda Osial-Tyszkiewicz
PR Manager w funduszu venture capital KnowledgeHub

W KnowledgeHub odpowiada za prowadzenie działań PR dla 23 spółek funduszu i komunikację wewnętrzną. Siedziba Hubu mieści się w budynku Digital Knowledge Village przy Puławskiej 465, gdzie swoją siedzibę ma większość spółek wspieranych przez fundusz. Z branżą PR i marketingu związana od 8 lat. Wcześniej pracowała w spółkach, działających w obszarze nowych technologii i IT.