Markowy rok 2012: media - wydawnictwa i radio

Markowy rok 2012: media - wydawnictwa i radio

Które wydarzenia były najważniejsze dla marek Elle i Instyle, Grupy Polskapresse oraz Trójki - Programu 3 Polskiego Radia w roku 2012? Jakie kanały komunikacji marketingowej w roku 2013 będą wykorzystane do ich promocji? Polecamy podsumowanie roku w kategorii media: wydawnictwa i radio.

- Dynamiczny rozwój social mediów i aktywność społeczności będzie efektem coraz większej liczby kampanii realizowanych poprzez ten kanał. Magazyny także wkraczają w erę cyfrową i za chwilę większość tytułów będzie już dostępna na tabletach, co także da klientom nowe możliwości komunikacji - przewiduje Michał Helman, Publishing Director Burda Media Polska Sp. z o.o.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

- Coraz większe skupienie marketerów na optymalizacji działań z możliwością pobierania opłat od Klienta, jeszcze na poziomie akcji online jest naturalnym kierunkiem rozwoju sieci - mówi Magdalena Chudzikiewicz, dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Grupy Polskapresse.

- W Trójce od kilku lat stawiamy na event marketing i działania public relations, które według nas są najlepszymi kanałami komunikacji marketingowej. (...) Ważnym kanałem komunikacji marketingowej są także social media. Nasze działania koncentrują się głównie na Facebooku, gdzie na profilu naszej stacji można zobaczyć nie tylko zapowiedzi audycji, ale także zajrzeć „do środka” radia, zobaczyć „jak wyglądają głosy”, które słuchacze znają z anteny, czy poznać różne trójkowe tajemnice - tłumaczy Gabriela Darmetko z Programu 3 Polskiego Radia.

Po podsumowaniu roku 2012 dla branży alkoholi wysokoprocentowych i piw; napoi bezalkoholowych i przekąsek oraz telekomunikacji, sprawdzamy, co wydarzyło się w mediach. Na poniższe pytania odpowiedzieli przedstawiciele Burda Media Polska, Grupy Polskapresse oraz radiowej Trójki:

  1. Jakie było najważniejsze wydarzenie dla marek z Państwa portfolio w 2012 roku?
  2. Które z kanałów komunikacji marketingowej były dla Państwa marek najważniejsze w 2012 roku?
  3. Czy zmieni się to w jakiś sposób w 2013 roku? Które z trendów marketingowych wydają się Państwu najbardziej obiecujące?
  4. Jakie wydarzenie było najważniejsze pod względem marketingowym w Państwa branży w 2012 roku?

Michał Helman, Publishing Director Burda Media Polska Sp. z o.o.

1. Najważniejsze wydarzenia dla naszego wydawnictwa to niewątpliwie świętowanie urodzin naszych magazynów: 18-lecie obecności magazynu ELLE na polskim rynku i start serwisu elle.pl; 10–lecie miesięcznika Dobre Rady, który od 6 lat jest liderem segmentu poradników, 15-lecie tytułu Samo Zdrowie.

Największa akcja shoppingowa „Szaleństwo Zakupów” organizowana na łamach dwóch luksusowych magazynów z portfolio Grupy Burda: InStyle i ELLE. W akcji wzięło udział ponad 230 marek, które oferowały zniżki na swoje produkty a styliści magazynów ELLE i InStyle doradzali klientom sklepów jak dobrze wyglądać. Rozdaliśmy ponad 6000 prezentów podczas finału akcji w centrum handlowym Złote Tarasy.

2. W komunikacji marketingowej używamy wszystkich możliwych narzędzi, niewątpliwe dla naszych tytułów najważniejsza jest komunikacja z czytelniczkami, dlatego też wykorzystujemy bardzo mocno kanały social media. Wykorzystujemy także kampanie prasowe, onlinowe – kampanie display, newsletter oraz serwisy zakupowe.

3. Dynamiczny rozwój social mediów i aktywność społeczności będzie efektem coraz większej liczby kampanii realizowanych poprzez ten kanał. Magazyny także wkraczają w erę cyfrową i za chwilę większość tytułów będzie już dostępna na tabletach, co także da klientom nowe możliwości komunikacji.

4. Z punktu widzenia magazynów największą akcję przeprowadziły w ubiegłym roku ELLE i InStyle, była to jak dotąd największa i najciekawsza akcja wykorzystująca luksusowe magazyny do komunikacji marek z klientami bezpośrednimi. Niestandardowa także pod kątem bardzo indywidualnego podejścia do klienta końcowego.

 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij