Markowy rok 2012: media - wydawnictwa i radio

Markowy rok 2012: media - wydawnictwa i radio

Które wydarzenia były najważniejsze dla marek Elle i Instyle, Grupy Polskapresse oraz Trójki - Programu 3 Polskiego Radia w roku 2012? Jakie kanały komunikacji marketingowej w roku 2013 będą wykorzystane do ich promocji? Polecamy podsumowanie roku w kategorii media: wydawnictwa i radio.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Gabriela Darmetko, Trójka - Program 3 Polskiego Radia

1. Dla Programu 3, cały rok 2012 był podporządkowany obchodom 50. rocznicy powstania. Od stycznia do kwietnia nadawaliśmy cykl „Trójka z dżemem, palce lizać” – który przybliżył słuchaczom historię Programu 3, od czasu jego powstania do współczesności. Jednym z ważniejszych wydarzeń była premiera urodzinowego spektaklu „Trójka do potęgi”, w którym obok naszych dziennikarzy wystąpiły największe polskie gwiazdy, m.in. Katarzyna Figura, Marek Kondrat, Justyna Steczkowska, Maryla Rodowicz, Zbigniew Zamachowski. Spektakl w Teatrze Syrena grany był do września i cieszył się dużą popularnością. Specjalnie na 50. urodziny Programu 3 Narodowy Bank Polski wyemitował jubileuszową monetę dwuzłotową, która jest oficjalnym środkiem płatniczym. Zwieńczeniem obchodów 50. urodzin Trójki był koncert z udziałem największych gwiazd w Teatrze Polskim transmitowany przez TVP2.

2. W Trójce od kilku lat stawiamy na event marketing i działania public relations, które według nas są najlepszymi kanałami komunikacji marketingowej. W 2012 roku zorganizowaliśmy kilka dużych eventów, m.in. mecz piłki nożnej GRZMOTY MYŚLIWIECKA – WIADOMOŚCI TVP, toczenie specjalnej, dwumetrowej, trójkowej dwuzłotówki z siedziby NBP na Myśliwiecką, sadzenie drzewa w Alei Radiowej Trójki, postawienie trójkowych, grających ławeczek. Organizujące tego rodzaju niekonwencjonalne wydarzenia, dajemy naszym słuchaczom szansę na aktywne uczestniczenie w życiu radia, a także skutecznie zwracamy uwagę innych mediów. Ważnym kanałem komunikacji marketingowej są także social media. Nasze działania koncentrują się głównie na Facebooku, gdzie na profilu naszej stacji można zobaczyć nie tylko zapowiedzi audycji, ale także zajrzeć „do środka” radia, zobaczyć „jak wyglądają głosy”, które słuchacze znają z anteny, czy poznać różne trójkowe tajemnice. Komunikacja przez social media jest dla nas ważna, bo pozwala pozostać w stałym kontakcie ze słuchaczem, a także stanowi doskonałe uzupełnienie tego, co dzieje się na antenie.

3. Nasza strategia marketingowa w 2013 roku nie zmieni się znacząco. Nadal będziemy zaskakiwać i organizować ciekawe eventy, wspierane przez działania z zakresu PR.

4. Najważniejszym wydarzeniem pod względem marketingowym w branży medialnej w 2012 r., był fakt, iż od 1 października 2012 roku Komitet Badań Radiowych i Instytut Millward Brown SMG/KRC zaktualizowały metodę przetwarzania danych w badaniu Radio Track. Celem tej zmiany było wyrównanie struktury próby do struktury populacji. Wprowadzono kategorię „wykształcenie” do ważenia danych surowych. W wyniku tej zmiany nastąpiły znaczne różnice słuchalności. Ważne zastrzeżenie KBR i SMG/KRC, iż „ w wyniku tej zmiany porównywalność danych słuchalności rok do roku może być ograniczona” nie jest przestrzegane, a porównywanie wyników słuchalności rok do roku ukazuje się we wszystkich publikatorach bez sprzeciwu KBR czy Instytutu Millward Brown SMG/KRC.

 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij