TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Dynamika e-miłości

Dynamika e-miłości
Swego czasu Robert Sternberg opracował teorię opisującą sześć faz związku. Mogłoby się wydawać, że jego hipoteza dotyczy wyłącznie relacji międzyludzkich. Jak się jednak okazuje, jest też wyjątkowo trafna w odniesieniu do relacji internauta-produkt.
O autorze
2 min czytania 2013-02-14

grafika: fotolia.pl

Czujesz na sobie jej wzrok, jest idealnie wystylizowana i musisz przyznać, że wygląda niezwykle w tej czerwieni… Reklamy emitowane w styczniu i lutym często nawiązują do stylistyki święta zakochanych. Niekiedy wyglądają naprawdę kusząco, innym razem „całuśnie” i przaśnie. Nie ma się im co dziwić. Każda walczy jak umie o uwagę potężnej grupy ok. 67% Polaków, którzy obchodzą Walentynki.

W zeszłym roku polski internet obiegły wyniki sondażu Silesia City Center, w którym 41 proc. ankietowanych zadeklarowało wydatki na walentynkowe prezenty w wysokości od 50 do 100 zł. Natomiast 21 proc. chciało przeznaczyć na nie od 100 do 200 zł. Potencjał nabywczy jest zatem duży, więc i uczucia żywione do internautów stają się coraz intensywniejsze…

1. Faza zakochania

Internauta zauważa reklamę… W końcu ostatnio często pojawia się w zasięgu jego wzroku. Wyskakuje, wjeżdża, rozwija się przed nim. Intryguje go coraz bardziej… Kreacja ma świetną formę i nienaganny „look”. Według analiz prowadzonych przez AdReport w prawie połowie przypadków przybierała kształt billboarda. Obydwoje zaczynają pałać do siebie uczuciem. W końcu on decyduje się w nią kliknąć…

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

2. Faza romantycznych początków

Użytkownik wchodzi na stronę internetową… Reklama była frapująca, ale stanowiła jedynie zapowiedź promowanej przez siebie Rzeczy! Ta wydaje się jeszcze ciekawsza! Internauta z rumieńcami na twarzy czyta wszystko, co Rzecz ma o sobie do napisania. Zaczyna przeglądać inne podstrony. Dowiaduje się o niej jak najwięcej. Kim Ona jest?

Być może jedną z zabawek erotycznych. W okresie Walentynek najpopularniejszą kategorią na platformie Allegro jest właśnie Erotyka. W lutym 2012 r. odnotowano w niej wzrost o 46% w stosunku do średniej roku. Z dużym prawdopodobieństwem może być też zestawem bielizny. Na początku roku w sklepach internetowych jej sprzedaż rośnie o kilkadziesiąt procent w porównaniu do innych okresów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nasza reklama może również promować bombonierkę lub naręcze kwiatów tak popularne w tradycyjnym handlu. Z ankiety przeprowadzonej przez Payback wynika, że bukiet kwiatów jest najlepszym prezentem według 57% mężczyzn i 61% kobiet. Przedstawiciele hipermarketów szacują natomiast, że sprzedaż słodyczy przed Walentynkami rośnie o ok. 1/3 w porównaniu z tygodniem wcześniejszym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Faza romantycznych początków, pierwszej fascynacji trwa krótko i może zaowocować decyzją o kontynuowaniu związku.

3. Faza związku kompletnego

Internauta jest przekonany o swoim uczuciu względem reklamowanej rzeczy. Chce ją mieć natychmiast! Często, wbrew zdrowemu rozsądkowi, marzy aby stała się częścią jego życia. Zresztą nie on jeden! Obroty e-klepów z kategorii Erotyka notują największe obroty od listopada do połowy lutego, właśnie dzięki zakupom czynionym przez mężczyzn w wieku 18-35 lat. Jak wskazują statystyki Allegro odsetek kobiet kupujących erotyczne produkty z roku na rok rośnie, do 34% w 2012 roku.

Emocje sięgają zenitu! Użytkownik jest zdecydowany na wszystko – tym bardziej, że dokonuje swoich aktywności w wirtualnym, anonimowym świecie, gdzie łatwiej realizować „krępujące” zakupy. A zatem kursor pewnie wędruje po ekranie monitora, poruszając się w stronę koszyka… Po chwili następuje zakup! Jest to jednoznaczne z powolnym spadkiem poczucia namiętności. Powoli zaczyna się faza czwarta.

4. Faza związku przyjacielskiego

Pożądana rzecz jest już w zasięgu ręki internauty, który ją zamówił. Możliwe, że została przekazana w prezencie jego drugiej połówce. Między użytkownikiem a zamówioną rzeczą istnieje specyficzny rodzaj przywiązania. On z niej korzysta, ona oddaje mu całą siebie, ze wszystkimi swoimi zaletami. Taki związek co prawda jest już pozbawiony pierwszej namiętności, ale cieszy obydwojga swoją stabilnością.

Jeśli internauta i jego Rzecz przestaną dbać o swoją relację, może ona przejść do fazy związku pustego, gdzie decyzja o rozstaniu wisi na włosku. Wystarczy, że jedno z nich stanowczo postanowi zakończyć ich relację i nastąpi rozpad ich związku.

Najprawdopodobniej okres żałoby po rozpadzie tej relacji nie będzie trwał długo. Prognozy specjalistów wskazują, że w 2013 r. wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o 5 miliardów złotych w porównaniu do 2012 roku. Co wskazuje, że będziemy nawiązywać jeszcze więcej relacji internauta – Rzecz. Nie tylko w okresie Walentynek.